Friday, August 29, 2014

Mengapa Muka Aku Lagi Commercial Daripada Aaron Aziz

 DEFINISI:
 "Muka Bernilai Komersil
": Seseorang yang mempunyai wajah yang boleh menambahkan jualan sesuatu product.

1. Brapa kali aku nak cakap daa? Dah berbuih2 mulut aku sebut. Muka hensem aku ni, memang mempunyai nilai komersial yg tinggi.

2. Sembang kencang tak main lah bro. Beberapa kali potensi wajah aku ini dikenal pasti oleh rakyat marhaen Ostolia ini. Mat salleh ni beb. Kira international recognition lah gitu. Bukan mat kelate, mat jawa, mat boyan bro. Aku kasi tiga kes sudep.
_____________________________________
Kes Pertama:

1. Kira2 18 tahun yang lepas, aku 22yo gitu, aku main bola padang kat Maggil ramai2 sesama budak2 melayu. Tetiba datang satu caravan mat2 hippies rambut rasta bagai datang parking tepi padang tu. Pastu salah sorang drp mat salleh tu tetiba panggil aku. Pehal plak?

2. Aku layan lah dia org borak2 sambil isap rokok sebat dua. Sekali tak lama pastu dia slamba cakap direct je, dia nak aku seludup heroin ke gitu drp Msia pastu supply dia kat sini. Dia ada kebun ganja kat Adelaide hills, sanggup buat system barter gitu ngan aku.

3. Aku pikir pehal plak tanya aku? Ramai kot budak2 melayu kat padang time tu. Ni zaman Metallica, Nirvana, SoundGarden kot. Semua budak2 bola berambut panjang, baju hitam dan isap rokok kot. Tup tap, dalam banyak2 tu sekali dia petik aku gak. Kenapa?

Kes Kedua:

1. Beberapa tahun pastu. Aku otw balik ke Adelaide drp Perth dalam train. 3 hari 2 malam punya trip. Bosan sampai boleh bunuh orang, pecah kepala, melecet buntut punya level bro. So aku banyak lepak kat smoking room sambil borak2 ngan matsalleh2 bogan.

2. Sekali bila dah sampai je kat Adelaide, tengah aku pikul bag aku nak belah gitu, mat2 salleh ni stop aku, pastu bisik2 kat aku.
"Mate, Do you know where can I get some shit here in Adelaide man?"
Terjemahan, "Kawan. Di manakah saya boleh mendapatkan sedikit najis di Adelaide ini?

3. Banyak kot jamban kat Adelaide ni. Pergilah kutip taik2 kat situ bahlul. Apekes plak tanya wa?

Kes Ketiga:
1. Ni cerita 3 hari lepas. Aku tengah kalut2 menapak laju kat Rundle dari kedai nak pergi bank. Poket penuh duit ni. Sambil cakap kat phone, ada org nak pergi rumah aku pinjam van plak.

2. Sekali, daripada seberang Rundle tu, mat salleh ni terjerit2, "MATE! MATE!". Pehal? Bila aku toleh je, skali ada satu mat salleh ni badan besar berlari kat aku. Aku pikir, dia ni nak rompak aku ke ni?

3. Sekali dia tersengih2 malu pastu tanya,
" Mate. Do u know where can I get some score?"
Terjemahan: " Kawan. Di manakah saya boleh menjaringkan beberapa biji gol?"

4. Tahulah aku striker power skang skor petang2 kat SQ pakai sebelah kaki je. Tanyalah kaedah cemana nak skor gol ke? Boleh lah aku tunjuk skill dua tiga ketul.
Aku pakai gini aritu .Ada gaya tokan tak?
________________________________
DISKUSI


1. Jadi aku ni bukan sekali, bukan dua kali, tapi dah TIGA kali bila orang tengok, orang ingat aku ni jual .....Dadah! Kau Hado?

2. Ini jelas membuktikan dakwaan aku benar, bahawasanya, muka aku ini mempunyai nilai komersial yang amat tinggi ...... untuk mempromosikan jualan dadah.

3. Dadah merupakan suatu product yang sangat berharga. Di anggarkan pada tahun 2007, nilai jualan dadah seluruh dunia adalah USD 322 billion (sumber). Skang ni 2014? Fuhhhh! Toksah kira bai!

4. Manakala Aaron Aziz, arguably artis Melayu yang mempunyai wajah paling komersial di Malaysia di kala ini, orang guna muka dia untuk jual hapa? Krim muka Loreal? Maggi Kari? Baju Melayu Aaron Aziz di Jakel?



5. Agak2 berapa sen sales Loreal satu Malaysia? Maggi Kari? Hak tuii! Baju melayu? Kamon la, muka cam Zizan pon boleh jual baju melayu gak? Baju melayu ni, kat Kamdar diaorang pakaikan kat patung pon, orang beli gak.


________________
KONKLUSI:

1. Jadi mana lagi mahal, muka Aaron Aziz atau muka aku? Muka Aaron paling kuat, aku kasi lah cincai2 RM2-3 juta sales utk losen, maggi dan baju melayu gitu. Tapi muka aku, Aazam Mangkuk Hayun, bernilai kokak2 USD 322 billion bro. Billion tu bro. Bukan pasaraya Billion! Itu tempat diaorang jual losen dan maggi kari Aaron. Puii.

2. Maka oleh itu, aku menyeru kepada semua warga Adelaide dan warga dunia untuk bersama2 menghargai wajah bernilai billions ini. Ayuh marilah kita bersama2 menubuhkan Aazam Fan Club. Siapakah di antara anda yang ingin utk menjadi Aazamnators?
Abang Long kawasan. Fuh! Gaya pengedar berwawasan!
Sekian, mekaseh, Wassalam

2 comments:

Dr. Bentara said...

rambut gantung hang tu aku berkenan

mangkuk statik said...

Ben: Sayang aku tak ambik gamabr banyak2. Kamera aku hilang time tu. Setahun lebih takde camera. Mungkin kene start simpan rambut balik....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails