Friday, December 31, 2010

Objek-Objek Berkaler Putih Yang Patut Kita Boh Kaler Lain

Salam,
___________________________
Kaler Blind.

Tadi aku berak. Pastu tengah aku calit taik pakai tisu masa cuci berak tadi, aku terpikir. Nasib baik tisu ni kaler putih kan! Jadi kita boleh nampak istinjak kita dah setel ke belum.

But wait a sex. Otak lucah aku terpikir. Perlu ke tisu itu berkaler putih? Kaler2 lain tak jalan ker?

Sedangkan aku rasa kalau tisu toilet tu berkaler lain2 pon jalan jer. Asalkan jangan kaler coklat sudeh. Kalu dak, lepas kau calit sekali je, bila kau usha, nampak cam dah clear.
Fuhhh...ilusi optikus yg boleh jadi kes naya tuh!


Seriously. Kalu taik tu atas tisu kaler itam lah katakan, kan kau boleh nampak jelas jugak kan? Cuba korang bayangkan taik yg berkaler coklat itu atas tisu pink? Coklat atas hijau. Coklat atas kelabu taik hanjing? Coklat atas biru? Coklat atas kuning? Contrast dia sama je kan macam coklat atas putih kan!

Err....ada ke orang yang berak kaler taik dia selain drp coklat or kekuningan? Kalau taik kau berkaler lain, itu petanda kau berpenyakit lah tuh. Sila check ngan doktor berdekatan.

Aku tahu. Orang2 Malaysia mesti dok ngata aku. "Euwww...main calit2 mcam cina plak. Pakai la air!".
Well people, kat Ostolia kat dlm toilet takde air. So bantai calit je lah. Lagipon kan suci dan menyucikan dalam Islam. Bersih sama je. Kalu tak caya, meh cium buntut aku ni!

So anyway, aku terpikir. Banyak gila sebenarnya objek2 dalam dunia ini yang secara tradisinya berkaler or dikalerkan putih. Sedangkan kalau kita boh kaler lain pon orait jer sebenarnya.
____________________________

Objek2 Yang Tak Patut Kaler Putih Sahaja !!!

1. ORANG PUTIH
Padahal omputih2 yaNg datang Malaysia aku tengok kaler diaorang samada pink ataupun merah. Kita sepatutnya panggil diorang ompink ataupun ommerah lah kan?
Lagi satu diaorang ni putih sangat sampai nampak kotor berdaki. Baik kita panggil diaorang "Orang Daki". Lagi best!

2. LOTION DAN BEDAK
Seingat aku, ada la 0.001% drp lotion2 yg aku jumpa berkaler selain drpd putih. Bedak 100% kale putih kot. Aku rasa ingredient2 dia brapa kerat je yg putih kan? Dioarng ni ngelat boh tepung gandum banyak2 ke hapa? Aku nak pakai lotion kaler biru, hijau dan magenta, tak bole ke?
Kebanyakan penguna lotion ni kaum wanita. Dia orang bajet bole jadi putih kalau pakai lotion/bedak putih kot. Kalau nak putih sangat baik pakai kapur kasut trus la woi! Konfirm putih.

3. KASUT SEKOLAH
Sebelas tahun aku pergi sekolah pakai kasut putih tau dak. SEBELASSS!!
Sebelas tahun dok basuh kasut dan kapur kasut tiap2 minggu.
Bertahun2 aku dok pikir. Sapakah pukimak haram jadah punya idea untuk suruh budak2 sekolah pakai kasut putih ni? BODOH!
Nama pon "budak" sekolah. Memanglah akan kotor kasut putih tuh. Mak Bapak budak pon kalau pakai kasut putih TIAP2 ARI, akan meluat sebab leceh kene jaga all the time. Askar dan Polis yg berdisiplin tinggi tu pon tak pakai kasut putih.
Bangang Bodoh Bahlul!
Camner nak main bola kat sekolah kalau sekali tendang bola trus kotor kasut! Kalau dak, aku dah jadi cam Norsyahrul Idlan Talaha dah skang ni tau dak!
Aku sampai sanggup pergi interbiu jadi pengawas masa di Jasin dulu semata2 sebab LDP/pengawas boleh pakai kasut itam! Interbiu aku kantoi. Haram! Niat tak betul la tu.....muahhahaha

4. BAJU PAGODA
Haiya! Apa kat negara China tempat diaorang buat baju tu takde supplier pewarna tekstile ker? Takan mahal sangat nak boh kaler sikit je pon tak nak. Paling komen boh lah nila.
Ni la punca kejatuhan level stailo apek2 cina di mata dunia. Krete Mers, tapi pakai baju pagoda beli 3 tahun lepas.

5. KERTAS A4
Sebelum kertas A4 menjadi glamer, kertas paling popular seantaro dunia ialah kertas kajang. Kertas kajang ni ader line2 kaler biru, jadi senang nak tulis. Takdelah ayat2 kita pergi ke atas, ke bawah mcm kalau kau tulis atas kertas A4.
Satu lagi kertas kajang, biasanya bukan kaler putih melepak can A4. Dia ader lah unsur2 kuning skit. Baru ade "feel' bila buat karangan masa SRP dan SPM.
Bagi aku, kertas A4 ni kertas yang poyo. Bajet cun dan hanya boleh di tulis pakai printer jer. Macam artis cun yg layan orang2 kaya jer! Bleh belah.

6. KAIN TELEKUNG
Sumpah sejak kecik lagi aku dah terpikir pasal nih. Tak sah ke smayang kalau kau pakai telekung warna warni? Tak teringat plak aku masa belajar Pengajian Agama Islam form 1 dulu, salah satu syarat sah semayang utk aweks adalh bertelekung putih.
Kalau kau kata kaler2 ni satu distraction, kitaorang budak2 laki pakai baju melayu warna-warni, seluar, T-shirt etc, takde distraction pon. Kau nak pakai baju gambar setan ke, David Hasselhoff ke, "Breast Inspector" ke, takdehal. Kami orang2 laki mmg semayang dengan penuh khusyuk dan tawaduk sentiasa.
Asalkan jangan ader awek dok saff depan sudeh!
Freshness!! Jgn terkejut. Tetek pon ada tetek lemau dan tetek basi sebenarnya.

7. KAIN KAPAN

Mungkin orang akan kata, kain kapan (white cotton) tu di gunakan kerana sebab tu lah yang paling murah kan? Tapi aku gerenti, kain kapas tu bukan kain yang paling murah kau boleh beli di kedai. Cuba kau pergi Kamdar ke, Globe Silk Stroe taim sale. Mcam2 kaler kau boleh hangkut.
Drpd source seluar dalaman aku (ehems), cost kain kapan tu ciput jer. Tapi, tokey2 kedai yg jual kain tuh, mark-up harga dia sebab dia tau , org gerenti belinya!

8. UBAT GIGI
Ubat gigi ni ada 2 kaler je yg aku pernah jumpa. Putih dan biru. Best seller, masih kaler putih by far far away.
Aku nak ubat gigi kaler merah darah haid, coklat taik, hitam air longkang, tak bole ke?

9. SUSU TETEK
Boh lah sirap sikit. Kasi lah baby youall rasa bandung sekali skala.

10. SANITARY PAD/TUALA WANITA
Why must kaler white only? Nak senang nampak ader lagi darah haid ke tidak? Okay, okay. Tapi buat putih kat dalam sudeh. Kat luar tu, tak perlu pon berkaler putih kan?
Aku bukannya hapa. Aku kesian kat kaum wanita sebenarnya. Cukuplah dengan PMS dan sengugut mereka. Pastuh diaorang kene pakai pad 24 jam macam budak2 kecik pakai pampers lah plak.
Jadi apalah salahnya kalau kita menceriakan mereka sikit.
Cuba ambil pengajaran drp pembalut kote lelaki, yang juga di kenali sebagai kondom. Bukan setakat bermacam2 kaler. Bermacam2 rupa, bau, perisa dan siap glow in the dark pon ada. Tak kreatif lah kaum wanita ni. Bosan sial!


Maka dengan ini, aku dengan bangganya mengumumkan, kini, Kotex, No 1 best-selling femine care brand, telah melancarkan sanitary pad bercorak warna-warni.(source)

White pads is sooooo 2010 girls!
Lets welcome the new year with a treat to your vagina.
You deserve it girls....!!!!!

For something this genius, I am sure,the designer, must be a MAN!

Sekian, Happy 2011, mekasey, wassalam.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails