Monday, August 8, 2011

Kurus Posa .......

Salam,

1. Zikir aku sepanjang hari ini adalah Fuck. So setelah beristiqamah sepanjang hari dengan Fuck, maka aku yakin posa aku arini berada di paras negative. Fuck!

2. Segalanya start ngan pagi tadi sesampai je aku kat kedai, tetiba aku prasan kunci kedai aku takde. Bini aku ambik Saturday aritu, pastu dia tak letak balik kat keychain. Fuck. Apalaga, aku call la tapi dia tak jawap. Fuck. So aku serang "cawangan"office bini aku kat city ni utk mintak no fon opis "cawangan" tempat bini aku keje. Selepas bertekak2 baru dapat no. Fuck.

3. Kunci kedai aku berada di Modbury. Fuck. Jauh tu. So aku decide utk balik rumah lagi dekat utk ambik kunci spare. By the time aku sampai kedai dan start masak dah 1015. Lewat by sejam. Fuck.

4. So, paling cepat realistically aku open kedai ialah pukul 12:00 tengahari. Ngam2 lunch hour rush. Fuck. Aku pon cepat2 message workers aku utk tiba lewat sejam drp normal shift. Slepas menganjing kat dapur, boleh lah bukak pukul 1215, last dish (rendang) siap pukul 1pm. Nasi lemak start pukul 130pm. Fuck.
Lambat tu lambat gak. Tapi bahan2 utk diblogkan jgn lupa utk di ambil pic.

5. Sepanjang itu multiple fuck bomb telah di lepaskan bila aku lupa beli togeh, silap masak sambal sweet chilli, pekerje terjual rendang, kuali nak tercabut handle, daging kat kedai abis trus, ice habis dan bateri fon aku abis. Aku perlukan fon aku sebab orang2 nak message utk booking tabel bukak posa kang. Kalau fon aku mati, Fuck!

6. So after Zohor yg zero khusyuk, aku pergilah bergegas beli barang2 kedai dan singgah rumah jap untuk charge fon aku. Bila aku on the way nak sampai kedai, sekali aku perasan aku tertinggal plak fon tu kat rumah. Fuck. Terpaksalah aku patah balik ambik fon.

7. Aku sampai balik ke kedai ngam2 je 5pm, cutt-off time utk aku cepat2 masak topap apa yg patut dan manage setting kedai utk bukak posa. After settle dengan crowd yg dtg utk berbukak, aku terpaksa setel barang2 utk masak besok, sebab kalau tidak , Fuck. Aku sempat potong daging dan kupas bawang je. Potong ayam, terpaksa postpone besok.

8. Sebab pastu aku kene balun kemas kedai plak. Fuck. Aku tak sesabar nak belah dari kedai tu after a long hard day. Aku nak gi terawih. Aku nak gi Vilis. Aku nak balik rumah. Aku nak rehat.

9. Tapi funnily, after my fuck festival today, somehow I think Allah telah banyak bantu aku. Bukh dgn cepatnya belikan togeh kat CM, sambal sweet chilli aku yg tersilap ingredients tu rasa best je, rendang aku tak abis sampai ke petang pon, kuali aku akhirnya tercabut handle selepas aku beli kuali spare tadi, kedai aku fully booked org datang cakap mulut tak text aku pon, kuih tayah buat sebab Acap sedekahkan seri muka tadi (Tq Bro!), nasi ngam2 je takde membazir, lauk pon cun-cun, masa orang ramai pekerje2 aku semuanya ringan tulang utk membantu dan terawih sempatlah 4 rakaat, pastu sambung sendiri.

Macam tetau aku dah ada bini muda. Trus bunuh diri

10. In reality, today was a test. Allah knows that I have the capacity to handle it, but he wants to see how I handle it. Teringat aku ayat last Surah Al- Baqarah:286

-Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya.
-Ia mendapat pahala kebaikan yang diusahakannya, dan ia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya.
-(Mereka berdoa dengan berkata):
a."Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau mengirakan kami salah jika kami lupa atau kami tersalah.
b. Wahai Tuhan kami ! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami.
c. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya.
d. Dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami, dan berilah rahmat kepada kami.
e. Engkaulah Penolong kami; oleh itu, tolonglah kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum-kaum yang kafir"


11. Aku tayah tunggu result test tu keluar pon kat akhrirat nanti. Aku dah tau aku fail. Ya Allah, maafkan aku. Sesungguhnya aku ini adalh termasuk di dalm golongan hamba2mu yang zalim. Berilah aku supp!!

Sekian. mekasey, wassalam.

4 comments:

Anonymous said...

hepi belated birthday azam nur...

ihsan_huhu said...

fakkkkkkkkkkk byk gle fakkk

n said...

fak

hanaahmad said...

aku membaca dengan nada yang banyak "tutttt" tuuttt tutttt...aiyo. haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails