Saturday, December 20, 2014

Kalaulah Aku Dollah



Salam

1. Memula aku akan hire RCW sebagai assistant coach, assistant wife and personal masssage therapist aku.

2. Kemudian aku akan lempang Fadli Sas sebab mengelabah terlebih masa first leg sampai kasi penalti lagi. Pastu aku akan lempang Afif, qadha lempang dia sbb masih tak puas ati dgn kesalahan dia waktu group game lawan Thailand kat Singapore aritu.

3. Game malam ni, aku turunkan Apek, sebab aku target paling kuat menang 2-0 sahaja. Lepas tu penalti sbb aggregate sama dan apek lagi power stop penalti drp Farizal.

4. Defend dah mantap dah, pakai kunanlan , shukor, fadli sas dan zubir. Fadli lepas kene lempang ngan aku dan urut dgn RCW(kasi pinjam jap, demi negara,), konfem tenang kembali. Its important that kita tak concede any goal malam kang. Sebb kalau siam skor sebijik jer, nak tanak kita kene menang at lease 4-1, because of away gol rules. Kau agak2 celah mana kita nak skor 4? Puii...mmg takde chan.

5. Tengah Safiq defensive mid, piya. Wing kiri Amri dan wing kanan jeng jeng jeng, Gary Steven Robat. Alex tak perform la bro. Buang je. Robat boleh swap ngan kunanlan gilir2 naik. Aku tau ramai nak wak mahali main winger, tapi di tu kan...ehhh...malas citer. Korek idung lagi best.

6. Striker, aku pilih Mat Yo dan ehem.....Safee Sali. Sabar....Sabar. Pastu lepas main satu minit, aku straight sub Safee dgn Indra, just a warning kpd satu team, kalau kau main cam bangsat, berat jubor, pemalas, isap kok, kau akan kene sub.

7. Dari segi taktikal plak, aku tau Siam akan expect kita serang drp awal, so diaorang akan mainly practice cari gol through counter-attack. Jadi instead, kita start pelan2, control possesion, invite diaorang utk presssure kita.

8. Kita build-up towards a goal. Bukan main long-ball and through pass sahaja. Sekali sekala through pass okay la. Semua pemain kita sangat-sangat-sangat-sangat berkebolehan utk main tiki-taka gak la. Just be confident bros. Takan la Amri, Chopot, Piya, etc tak boleh main pass2.

9. Kita kene cuba byk kan cross. Ade ke barua mana admin sukan star kata kita takde player yg boleh head? Indra tu cemana? Amri? Shafiq? Semua boleh head la bro.

10. Key players kita bagi aku malam kang, selain drp Apeks, adalah Amri Yahya, Shukor, Indra dan Mat Yo. Aku tau ramai yg benci Mat Yo, tapi sepanjang tournament ni dia dah main sampai brasap kepala lutut bro. Harap2 dia jadi hero kita malam ni, insyaAllah. Amin.

11. Jadi kesimpulannya malam ni kita tak boleh bolos walaupun satu, dan cari dua goal dulu dengan tenang dan yakin. Pastu extra-time blakang cerita. Kalau kita menang dlm masa sebenar, itu dah Alhamdulillah banyak. Rilek bro pemain2 Malaysia semua. Wa tau korang dah penat. Tapi sikit je lagi bro. 90 mins je lagi. Pastu setel. Bila lagi nak dapat chan main final kan? Sedar skit korang semua dah tua.

12. Tapi kalau aku jadi Dollah, tapi player2 aku semua bengap tak paham2 taktikal dan degil buat kepala sendiri, nak tanak aku terpaksa menawarkan sesapa yg jadi player-of-the-match, aku akan kasi ......... bra RCW! Konfem 100juta percent, semua org akan main tip top. Silap2 pemain Thailand pon tolong sumbat gol sendiri sebab nak jugak. Hell.....coach Thailand Zico pon akan terjun masuk padang dan skor utk Malaysia kot. Bra RCW kot. Lagi rare drp Piala AFF Suzuki kot. Piala tu 2 tahun sekali. Tapi bra tu, sekali seumur hidup bro.

13. Aku taulah akan ramai awek2 dan lelaki2 lembut akan kata gelilahhh. Kau senyap sudah. Ni lelaki sejati je yg paham. Tapi. Takan la aku sanggup kasi bra RCW yg betol kan. Aku pergi lah beli memana kat Kamdar ke Giant ke sebab bra RCW, aku sorang yg punya laaaaaaa...!!!!
Sekian,mekasey,wassalam.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails