Saturday, July 11, 2009

Sikit-cikit Swine Flu

Salam,

UPDATE

1. Macamane aku nak hapdate blog? Asyik ade distraktion jer sejak dua menjak ni. Anak la, bini la. Aku ni kalau nak tulis blog proper, kene pikir elok2 dulu, buat research for content and relevant pictures, tulis draft, pastu tulis betul, proof read, post, pastu proof read after post plak, tido, besok pagi proof read lagi sekali plak. Jadi kalau terbantut di mane2 stage, aku rase tak puas hati dan abandon the post.

2. Kenapa aku bengong mengkomplikatedkan proses blogging ni pon aku tak tau. Bukan dapat duit pon. Puas hati sengsorang je la.

3. Tapi kalau tak post lame2 ni, karang org lari la plak kan. So nak tak nak kene lah jugak post something kengkadang tu.

4. So to keep it simple and quick, aper kata aku post bende2 merapu yg kecik2 tapi cikit2 jer.

SWINE FLU

1. By all accounts, it is spreading rapidly. So it will come to no surprise that sooner or later, someone we know will get it, ie: budak malaysia kat sini (dah ada yg kena dah!)

2. Takde masalah kalau sesape kene swine flu pon. Bukannya penyakit tu kesan drpd makan babi atau berkawan dengan babi atau mengawan dengan babi pon. Ia adalah macam penyakit flu/selsema biase, cuma brutal lagi lah sakitnya, selsemanya, lenguh2nya etc.

3. Untuk sesape yg sihat, iA tak mati. Tapi sesape yg dah memang kurang sihat, kalau kene, bole gol. Jadi kalau sesape agak2 kena selsema pass ni, jgn segan2, malu2 atau malas2 gi jumpa doktor ASAP.

4. Satu lagi, kalau agak2 korang demam , kurangkanlah pergi ke tempat public, macam pegi pasar ke, Woolies ke, Uni ke gitu. Jadi taklah menjangkiti org lain. Dok rumah, kuarantin diri sendiri la, tengok movie ke, main game ke, layan nurkasih ke, baca al-quran ke, mentelaah buku teks ke, macam2 korang bole buat.

5. Yang paling pentingnya, kalau korang demam, jgn la datang kedai aku plak!! Muahaha. Anda di BANNED!! Ketahuilah! Aku ni berada di dalm posisi yg merbahaya. Ntah sesapa la keluar masuk kedai tu. Dah kompirm salah sekor mesti ader kontak dengan org yg kene swine flu. Alamak! Takutnyee..

6. Kalau korang kene swine, best jer aku rasa. Dapat lesen besar mmonteng kelas atau monteng kerje. Tapi kalaulah aku yang kene swine flu, tak ke naye. Tak pepasal aku kene tutup kedai seminggu dua sebab kene kuarantin. Habis bangkrupt aku! Uwaaaa...

sekain, makasih, wassalam.

2 comments:

ihsan_huhu said...

90% org kat victoria yg dpt flu akhir2 nih sume ade H1N1 strand, tp baru bape kerat je yg mati.

rilek r

ps: dak2 yg baru balik NCG sure ade yg ade swieflu nih!

maer wan said...

arituh, before aku balik malaysia, aku gi check dgn doc Badrul. Dia kata, ada 2 confirmed cases yg jumpa kat Globe Medical Center.

BUT dia kata, org yang ada flu jenis babi tuh memang senang sgt nak detect, sebab tanda2 dia teruk..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails