Sunday, January 24, 2010

Kalau kepak dia hapak, Gua akan menapak !!!

Salam,

1. Fenomena ketiak masam ni sungguh pelik. Kita tau memang dah masam, tapi dok cium gak. Perghh! Stim siot!

2. Prasan dak, kebanyakan org2 yg ketiak dia masam, tak perasan pon yg ketiak dia itu boleh menuba ikan paus di lautan atlantik dari garisan khatulistiwa ke antartica, boleh menipiskan lapisan ozone di bulan, boleh di jadikan pembunuh kuman di hospital Tg Rambutan dan boleh mengosongkan stadium Bukit Jalil di bahagian penyokong2 Kelantan dengan sekelip mata, tanpa sebarang rusuhan ataupun kebakaran.


3. Kenape diorang ni tak prasan padahal ketiak dia tuh hanya beberapa centimeter je dari idung dia? Sebab dah bau tiap2 ari lah dud. Biar kepam cam haram pon, takkan perasan nyer lah. Elleh! Mcam taik berak kita lah. Mula2 je busuk! Lepas seminit, boleh usha dan kuis2 lagi ngan berus jamban tuh mencari cacing kerawit. Tak termuntah pon!



4. Satu lagi, ketiak kepam ni adalah salah satu pembunuh selera bagik aku. Tak kiralah awek tu cun dan body berlekuk macam bidadari ke, peragawati ke, pramugari Air Asia ke,
....kalau kepak dia hapak, gua akan menapak !!!
(Pergh...ayat power giler siyall!. Eat Shit la Faizal Tehrani)

..nanti aku edit gamba nih..

5. Malaysia pula adalh sebuah negara yg cun. Ia juga mempunyai lekuk2 alam yg mempersonakan. Akan tetapi, ketiak dia .....FAIL!! Dan ramai yg samada tak perasan, tak peduli ataupun dah tak kesah. Pasrah je tahan idung hidup dengan ke-kepam-man tersebut.

6. Punca kepam pada Malaysia ni banyak. Tapi gua nak sentuh satu je lah kat sini cukup.
Birokrasi kerajaan yg mcam haram

a: Berbelit2 baru boleh dapat, tapi bila kene reject lurus bendul la plak.
- Nak dapt projek/bantuan kewangan etc, diaorang mintak bermacam2 borang, sijil, lesen dan apa carut ntah. Jadi berkejar2lah kita ke bermacam2 jabatan untuk penuhi syarat tersebut. Jabatan tu plak, akan mintak borang/sijil etc lain gak.
- Trasa sebijik mcam di rogol bergilir2 oleh sekumpulan lelaki yg tidak di kenali di sebuah pondok terpencil di kebun getah.
- Bila tak dapat projek/finance/etc tu plak, orang2 kerajaan ni akan bagik jawapan standard, "Mintak maaf Encik, saya hanya ikut procedure", atau hapa pesen jawapan yg tema-nya satu. Iaitu inflexibility. Lurus macam zakar stim. Tak boleh nak tolerate sedikit variasi walaupun variasi itu kadang kala adalah lagi baik dari procedure yg asal.
- Unless.....sila baca point bawah ni

b. Double standard
-Semua main kabel.
-Kalau kabel power, cepat je setel. Borang pon ntah2 tak payah isi. Kalau takde kabel, dok tunggu que lah kau sampai berjanggut.
-So VIP (very important Phaker) tidak tahu pon ataupun buat2 tak tahu je yg sistem yg ada di Malaysia sekarang ni adalh macam cibai sebab bagik diorang "semuanya okay!!"

c. Polisi berubah2 ikut menteri.
-Tiapkali tukar menteri, diaorang wajib akan tukar polisi. Tak kira kementerian mana.
-Sebab mangkuk2 ni bila di bagik chan jadi menteri, diaorang kene tunjuk yg diaorang ni buat kerje. Kalu dak kene gugurkan. Malu siot!
- So, walaupon polisi menteri yg sebelumnya cun-melecun camner pon,diaorang akan selambe-babinya tukar.
- Bila tukar PM, lagi lah celaka. Dari Hadhari dah jadi 1mesia. Kementerian pon boleh kene mansuhkan dan serapkan ke kementerian yg lain.
- Contohnya MeCD (kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi) yg di bubarkan Datin Seri Ajip. Abis kacau bilau bisness Melayu semata2 kerana 1malaysia.
Adakah MeCD di bubarkan kerana nak jaga hati org bukan Melayu kerana kementerian tersebut specificaly bertanggungjawap menjaga dan mengalakkan perniagaan di kalangan org melayu? Jawap gendut...jgn tak jawap.

Cilok dari blog indon mane ntah. Perasan dak apa yg klaka kat sini? Low quality skit. Malam bsok wa edit letak yg HQ skit....Jawapannya ialah Fuck OFF la wahai mat indon...bukan Fuck OF.

7. Arituh kawan aku kene block dari meninggalkan Msia utk ke Adeled nih kerana tak bayar PTPTN. Drama nurkasih lah sikit kat airport aritu aku rasa! Kebetulan aku terjumpa artikel Metro pasal masalah ngan borokrasi PTPTN nih. Lalok gila babi wa cakap lu. Worth reading.
Baca sini

8. Bende ni bukan bende baru. Dah lama dah terkepam. Semua org tau. Dan aku tau, aku dok merepek kat sini takkan mengubah sikit pon.

9. Jadi persoalan terbesar di dalam hidup ini, yg wajar aku tanyakan kepada korang semua di sini ialah................
.....
....
....
.....
.......
........
.....................
.............................
..........................................
.................................................
......................................................
...........................................................
...............................................................
...................................................................
......................................................................
............................................................................
..................................................................................
....................................................................................
.......................................................................................
..........................................................................................

......Wei korang! Ketiak aku busuk tak? Sebab aku takut aku sendiri pon tak prasan!

Sekian, mekasey, wassalam

3 comments:

Abang Ben said...

berita hari ni kat radio... kerajaan malaysia akan bantu restoran2 Malaysia di luar negara. Please check. Boleh buat loan tu bro, beli LEXUS (atau tambah bini).

mangkuk statik said...

Halamak! Cakap banyak je tuh. Krajaan Msia tak de duit bro. nanti aku tulis entry lain pasal tu.
Lagi satu, kalau aku mintak, aku plak yg kene "hulur dulu". Aku dah kene dah. Penin kapla.

ihsan_huhu said...

bawaklah deodorant n perfume dlm beg kemana2

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails