Wednesday, January 20, 2010

Mengapakah aku tak nak jadi Artis?

Salam,

1. Mungkin TIADA orang pernah bertanya kepada aku,

"Barder! Lu ni ensem lah. Naper lu tak nak jadi artis, ke, model ke, gigolo ke?"

2. Mungkin besok kot korang tanya aku soalan tu. Tapi lu org tak payah tanya pon, gua dah tau lu memang nak tanya soalan tu kan?

3. Jadi belum ape-apehal, meh sini aku jawap.

"Tak Nak Aku !!
"

4. Alasan aku senang je. Susah nak semayang la!

5. Artis, model dan sekutu dengannya mmg la nampak glamer. Tapi itu semua mekap tu bai! Memang jarang org yg ensem tanpa mekap mcam aku nih. Org2 kebanyakkan, semua boh mekap. Kalau artis/model tu ialah awek2 , jgn citer lah kan. Boleh abis stock bedak J&J kat Maiden kalau drama swasta ada shooting kat bandar kau!

6. Jadi bila dah mekap cun2 tuh kan, kau inggat senang2 diaorang boleh bagik kau amik wuduk bila taim solat? Nak tayammum pon aku rasa kantoi sebab tanah tak kene muka. Jadi camner nak solat gitu bai?

7. Lebih baik artis selekeh mat rock seluar rabak2. Sebab bila taim solat, hanya tukar pakai kain elikat je, sudah ON untuk solat. Rockers mane pkai mekap....kecuali ermm ..KISS, AMUK....erm banyak lagi kot? Kene tanya Ben.

8. Mungkin ada budak2 yg perasan pandai kata amiklah air semayang awal2 gituh. Pastu tukang mekap tuh pkaila Nyah. Jadi tak batal wuduk. Macam orait je pandangan tersebut. Tapi brapa lama la daya penahanan kentut aku selama berejam-rejam2 shooting tuh.
Nyah tu bro.....kalau dia nak mekap kau pakai spender je dan dok atas riba kau pon takkan batal wuduk engkau.

9. Aku bukannya Ultraman. Ultraman mana kentut, sebab kalau dia kentut, angin kus-kus tuh, tak kan kelaur dari baju plastik dia tuh. Aku tak nampal lubang pon kat bontot dia. Jadi angin kentut tuh akan berkisar di dalam baju dia tuh dan lambat laun akan kepam dan pastinya akan masuk kidung dia gak. Boleh ganggu konsentrasi dia nak berjudo ngan dino tu.

10. Hmmm...mungkin sebab tu lah kot lampu Ultraman berkelip2 selepas beberapa lama berkungfu. Mamat suara latar citer Ultraman kata itu sebab power dah nak out. Tapi secara logiknya, Ultraman bukannya pakai bateri. Dia kan gergasi? So mesti lampu tu berkelip sebab bende lain. Mesti bende2 yg tak macho, tapi cuber kaber line ngan kater power nak kene re-charge ke ape gaban. Ni mungkin sebab Iltraman dah nak terkentut. Tak pon lampu tu berkelip sebab bini dia pangil balik rumah angkat baju dha kering. Tak pon awek dia baru antar SMS kot.

11. Wei..giler aku merapu. Anyway, kalau kau tenggok citer Hollywoood, mekap dia lagi lah bapak gempaq. Lagi lah tak boleh semayang. Susah sungguh nak mencari rezeki halal dgn muka yg hensem ini rupanya.

12. Jadi kepada majalah Wanita, Dewa Remaja, URTV, Mangga, Bollywood Insider, Rolling Stone, National Geographic, Harakah dan lain2 yang MUNGKIN sedang menimbangkan untuk mengambil aku jadi front caber, lupakanlah sahaja niat anda.

Kecualilah kalau korang shooting kat Alaska taim 6 bulan siang dan partner shooting aku ialah Rozita Chek Wan. Kalau itu macam, gua On je anytaim......after 7 pm everyday, masa kedai tutup.

Sekian, mekasey, wassalam

4 comments:

Penk said...

lampu kelip2 tu signal suro balik practice menari

http://www.youtube.com/watch?v=lHPWjwZd6Gc

Anonymous said...

hahaha~
comey la nyah tu`
nak knal~

ihsan_huhu said...

aku rs diorg kne wat cam topeng mekap r. instead of sapu2 bedak berjam2 baik amik satu lapis topeng bedak 2 inci pasang je kat muke.

manguk kat comp ringgo-stan said...

penk: adoi la Oltraman nih? Bukannya nak balik semayang maghrib berjemaah ke gitu.

ayu: tak bley kenal. Aku penk dah booking...
COmel kau kata? Kau sure monitor kau tu monitor kaler?

huhu: tak pon belakon jadi oltaman ke, dino ke. Tarik zip, bogel, pastuh pkai kain pelikat....dah siap untuk emayang

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails