Sunday, October 3, 2010

Ramalan Ku Benar Belaka .........

Salam,

1. Tatkala burung berkicauan girang di pagi hari Ahad, 3 october 2010, hanya satu ayat berulang2 di benak ku.

"Romen seperti biasa...Romen seperti biasa...Romen seperti biasa"


2. Aku gemuruh umpama di malam pertama. Kerana tournament futsal ISMA 2010 akan di adakan di hari itu, dan aku tetiba terasa cuak ....skit2. Padahal aku ni dah season. Lama sangat tak de tournament agaknya.

3. Aku trasa extra pressure sebab teammate aku giler babi terer dan muda. Takut aku yg slack nanti. Diaorg majority first year 20 yo. Aku..ehemss..tambah lagi 16. Sudah mencecah usia kritikal utk kawin dua.

4. Ahh! Lantakla! Macam la ni first time beromen.
Lets peler...eh silap...play!
___________________________________
Musuh2 tekun mendengar taklimat oleh organizer..."...no sliding tekel yer..!"

Org lain warm-up kaki, PokChek "Raja Ole", warmup biceps. Patutla tak perform. Ada sesetengah pihak mengatakan PokChek "berat batu" di hari itu, sebab tu hampeh. Aku setuju. Tengok la besar mana batu dia!!

Pihak ISMA tidak melakukan ujian air kencing. So aku pon bantaila pkai steroid. Menyebabkan muscle aku bertambah besar dan telur aku bertambah kecil. So menjadikan aku lebih tangkas dan ringan bebanan. Bukan nya mcam PokChek!

Kedekut punya ISMA. Ref cabuk mane lah kau amik ni! Slipar jepun tu yg mahal tu. Encik Ise The Legeng!

Semua org ada rutin sendiri before game. Rutin aku ialah seluar aku lipat kat pinggang sampai tak leh naik langsung. Mencengkam zakar dan buntut. Pastu baju tuck-in DEPAN je, blakang tak. Walaupun rupa aku macam apek nak gi pasar, lantakla. Asalkan aku selesa bila main sudeh!
Ohh.....pastu aku akan stretch ankle aku banyak2. My weakest joint. Dah byk kali injured.

Satu lagi prasan dak muka aku dah start puffy! It will get worse. Aku tak tau knaper, tapi bila taim bola jer, muka aku akan jadi sembab! Gagal control hensem. Dah lah rambut serabai! Ada kene menena ngan adrenaline gak kot. But I don't give a shit. Ni kontest bolasepak, bukannya "Pencarian Lelaki Terkacak Pancaindera/Pantene 2010".

Rutin org lain mungkin berbeza. Ada yg bukak pastu ikat balik tali kasut 2-3 kali.
"Oii. Yus. Cepat laa..."


Dan paling biasa. Lipat track-bottom sebelah je. Kaki yg power! Ramai gila yg buat cenggini. Model=Fiker. Fiker left-footed ke?

Team -talk by manager team postgrad, SunnyGopal.
" Kita ada 244 taktik pada hari ini. Taktik pertama yg bergelar Halilintar Membelah Kebaya, ialah, kau pasing kau, pastu kat kau pastu bagi Amri, pastu Am shot dan Gol. Taktik kedua dan seterusnya pula, gini dan gini dan gini dan passing kat Amri dan Am shot dan Gol..Sesiapa selain drpd Amri yg score, aku akan remove from frens aku kat Fesbuk! Ada Paham!"
Team Postgrade ni menang Fair Play award sebab berpakaian paling sopan. Whatdeheck!

Penjaga top scorer. Nama aku mesti ada dalam tuh. Silap aku tak rasuah brader ni. Tapi org ISMA makan nasi je. Diaorg tak makan rasuah kot.

Pastu, tengah aku dok godek2 meja urusetia tuh, tetiba aku ternampak kertas ni. Aikk...kertas apa ni? Kertas voting drpd pihak2 kapten utk "best player" doh. Award yg aku sponsor hadiah dia tuh arituh...Mari kita zoom....

Fulamek! Nama aku tu bro! Ni mesti masa sekend game lawan team Cho/Sotong ni. TQ bro! Aku trus carik pen itam nak tambah nama aku banyak2. Tapi ntah mana ISMA sorok. Sial laaa!

The Drama. Nama team aku ialah OLE. Setelah main 2 game, kami dapat 2 seri je. Alamak Alabapak! So kitaorg kene menang the last game dlm group untuk masuk semi. Kalau tak menang, bungkussss..So....

Alhamdulillah takde hal. Masuk Semi. Yeaaa...Jom makan mee utk energy. Sapa masak mee ni hah? Sodap!

Di semifinal, kitaorg seri 2-2 ngan team PokChek/"4th year and Counting". So, Penalti shot-out. Best of three. Aku amik first one. Siol..tengah giler, nasib baik gol gak. Pastu Naim dan Lut pon gol gak. Team PokChek miss satu. Cayalah Mok! So...masuk Final! Yeaaa..

Fokus sebelum start final match. Switch On! Switch On! Re-match ngan team Sotong yg kami seri 1-1 di peringkat grouping.
"....jaga ikhwan...jaga ikhwan...jaga ikhwan...".
Macam lah yg lain tu ayam. Tidak! Kami tak fikir begitu. Fid lebih sesuai di gelar zirapah dan Cho wajar di gelar badak sebenarnya!

Gol demi gol di score. Ni celebrate gol Lut kot.

Final score...
Naim. Top Scorer Futsal ISMA 2010. Dan best player "unoffically" bagi aku.

Best player dapat kepada player Team Zippy, Yusuf a.k.a Harith Iskandar! Please come to SBowl to claim your $30 voucher dude.

Naib Johan, Team Sotong. Dari kiri, Isa, Cho, Imran, Fid, Anip, Ikwan, Irwan, Caer. Well-done boys. Next time buat lagi.......jadi naib johan lagi... muahahhahha.

Satu je aku nak cakap. Baju itam payah nak nampak bila main indoor. Gelap. Carilah baju terang sikit. Pink ke contohnya. Dahlah Ikhwan tu besar sikit je dari tiang gol. Pastu kau suruh dia pkai baju itam plak. Kalau Ikhwan tu putih melepak, aku paham la jugak kan. Tapi, ini ....... putih sikit je dari Rajnikanth! muahahhahaha.

Jeng..jeng jeng. Dan akhirnya! Sepatutnya aku yg tua ni yg menyampaikan hadiah. Bukannya menerima hadiah.

Apakah perasaan aku?
Pertama-tamanya...lega. Fuhh..sebab menang dan aku tak stuff-up (melainkan di ole PokChek! Bangsat! Menate Hobbit nih!).
Keduanya, aku tetiba trasa malu siol. Seriously. Aku trasa macam tak patut menang. Aku lepak je parking depan gol, engkorang yg lain2 lah yg buat kerje banyak. Lagipon aku dah tua, takan la aku ni lagi hebat dari engkorang budak2 dari team lain.

Tapi perasaan merendah diri ini datang sekejap je. Pastu the reality sets in. Aku memang hebat aku rasa! Tak boleh di sangsikan lagi. You cannot argue against the fact.

So, The Winner of Futsal ISMA 2010 is, team OLE.
From left, Sop, Lut, Bandu, Anas, Uncle, Naim, Yus.
Aik...baru perasan. Mana keeper? Mok! Memang takde dlm gambar versi ngan medal lah. Sila rujuk gambar di atas untuk menatap wajah hensem nya.
_______________________________________

Bola itu bulat. Apa2 pon boleh terjadi. Drpd nyaris nak out, tetiba jadi champ.
Ini hari kami. Besok mungkin hari kami gak. Lusa pon sama.
Ketidakhadiran defending champion, team Kickers, menyebabkan aku terasa macam ada taik sembelit membloking duburku. Nak keluar tidak, nak masuk balik pon tidak.
Kemenangan kami tidak sempurna. Aku belum puas....

Sekian. mekasey, wassalam.
_________________________________

CREDIT: "Ramalanku Benar Belaka" ialah nama team Lipas, Jetmir, Miu, Hasnol, Pan, Lokom dan awang2 import mereka.
Wa cilok nama sempoi lu okay!
Nama yg tercetus ketika jejaka2 jiwang itu melayan rock kapak dari kumpulan Umbrella...
Jom layan sepam.


..pergh......meleleh beb!

5 comments:

Fid said...

xpe xpe. bak kata pepatah "yg tua didahulukan yg muda di kemudiankan.."

Anonymous said...

kalo cmtu mmg senior je la mng slagi korg x final year..hehe

ihsan_huhu said...

ayam gile final. nasib baik aku dah balik. skang kne p umah sani claim hamper.

mangkuk statik said...

fid: kiranya kalau wa try ngorat budak batch lu, lu kasi chan la ni...

anon: betul tu. Sinopsis yg cemerlang!

huhu: Biasalah tuh. Diorg baru first tournament trus masuk final. Gabrak sikit kot. Next time they will be wiser!

Ikhwan Rahim said...

HAHAHA. Takpe, tahun dpn aku pakai fair and lovely. Kasik silau skit. Ahahaa

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails