Tuesday, June 21, 2011

Inilah Bukti Yang Aku Nanti-Nanti Kan.....

Salam,

1. Saturday 2 weeks ago, aku train fitness dengan budak2 ragbi sebagai persediaan for NCG (sukan antara student2 dan orang hensem Australia. Aku hensem, jadi aku layak.). Jadi kita orang kene round adala padang besar gaban ni (Robe Tce), ala2 merentas desa , follow track kuda.

2. Suddenly dari Isnin sampai Jumaat tu, lepas sorang2 awek2 futsal, yang dok train kat court tennis situ gak, tanya aku.

Scha: "Abang Mangkuk ke yang batuk kuat gile aritu kat padang?"
Gua: " Aikk? Mana kau tau. Aku train kat ujung padang sebelah ni. Kau seblah sana. Adela dalam 100metre gitu."
Scha: " Abang Mangkuk kan yg pakai baju kuning tu kan?"
Gua: " Err....Demm!"

Nora Danish: " Ehh! Abang Mangkuk kan yang kitaorang nampak semput gila aitu kan? Hahahhaha."
Gua: " Memangla semput! Baru lepas lari dua kali round merentas desa, sapa yg tak semput?"
Nora Danish: " Asal? Tak fit ke?"
Gua: " Er....Demm!"

Fazura: " Ehh! Aritu dapat nombor last kan?"
Gua: "AKU? NO LAST?" ..sambil mengenggam2 erat pisau!
Fazura: "Aa'ah! Kan abang mangkuk yg sampai belakang sekali aitu kan?"
Gua: " Belakang sekali ? "
Fazura: "Iye lah!"
Gua: "Err...Demm!"
_________________
Demam.........

1. Aku aitu tengah demam ler. Badan panas, hingus meleleh, kahak adela 2-3 cupak dalam paru2 aku. Memangla aku batuk2 ala2 pesakit TB slepas berlari. Nak expel kahak2 yang dok memanjat-manjat kerongkong aku tu!

2. Tapi batuk aku memanglah legend. Bergema satu padang. Tiap kali aku batuk masa bola, mesti org tanya, "Are U okay?". Aku dah terbiasa, so aku tak perasan betapa kroniknya batuk aku.

3. Aku percaya, batuk aku kuat gile di sebabkan oleh kekuatan six-pack aku dan muscle2 tetek aku yang taff itu, yang menekan ke arah paru2 aku, lantas mengcompresskan angin2 di dalam paru2 aku, sebelum di keluarkan dengan penuh keganasanya dari mulut aku. Think meriam buluh, then u get the picture.

4. Batuk manusia2 lain slow, di sebabkan korang takde six-pack dan korang flat-chest.
______________
Kisah Benar........

1. Jadi benarkah aku yang pakai baju kuning dan batuk2 aritu? Benar. Aku pakai baju Brazil dan kasut pon kuning. Bukan setakat 100 metre. Aku percaya Alex Ferguson kat Manchester pon nampak aku, " Hey, Who's than handsome Brazilian fella. He can really play! Body doh srupo Christiano napok gayo. Semak. Semak sengoti! "

2. Jadi benarkah aku semput? Hotak kau. Track to di design untuk kuda hokay! Kuda pon sempot kalau kene lari track tu dua round. So memanglah aku pon sempot kerana aku mempunyai stamina dan anggota yang seringkali di tersalah pandang sebagai hak milik spesis2 kuda sahaja.

3. Jadi adakah benar aku dapat no last aritu? Ginilah. Moral of the story ialah, jangan lari terlalu laju dan meninggalkan orang lain. Sebab, bila kau sampai dan takde org lain dekat2 ngan engkau, orang mungkin ingat kau sampai last!! (Kimie sampai dulu, pastu dia patah balik! Itu yang aku pada tempat kedua, nampak macam sampai solo dan last skali tu)

Ni baru first round. Kimie seblah aku..
____________________
Terbuktilah........

1. Larian fitness aritu memang membuktikan banyak perkara. Pertamanya ialah, ia membuktikan bahawa aku yg berumur di penghujung 30han ni, memang masih lagi fit di atas padang dan di atas ranjang.

2. Ianya juga membuktikan orang yang pakai baju kuning memang lagi laju dari org yg pakai kaler2 lain. Kau tengok camner team Brazil main? Laju kan? Sebab tu kenapa leader dalam bicycle racing pakai yellow jersey. Sebab tu kenapa courier dan mat dispatch pakai baju kuning or fluorescence.

3. Dan yang paling penting, ia telah membuktikan once and for all, hypothesis aku selama ini, bahawa anak2 dara memang masih usha aku itu BENAR dan TEPAT!!! Walaupun aku train punya lah jauh dari diaorg, tapi diaorang struggle gak nak cham mane satula Abg Mangkuk ni? Tak dapat dok dekat2, dapat tengok dari jauh pon diaorang dah lembek2 lutut. Sebab itulah ramai awek player2 futsal, injured kakinyaaaa ............

Sekian, mekasey, wassalam.

4 comments:

ihsan_huhu said...

pergh gle seronok fitness training. bip test r plak pasnih

Anonymous said...

abe mangkuk koya..

x-lobethal 2008

mangkuk statik said...

huhu: Kalau kau ade, aku serrender kat kau la. muahhaha

lobethal: Tok mollek dekki bro. Tu la mu dulu toksay kejo nga gewes. Mu dulu kerejo nga bbiri. Aku raso bbiri tino kelih mu dulu pong teringin nok mengawan mugo demo semak rambuk panje! mauhaha

Anonymous said...

hahaha nate abe mangkuk..
Dulu 65kg bro..sekarang masyallah 85kg..dagu ada 3..aku pong nok jogging supo mu jugok lah..

x-lobethal 2008

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails