Wednesday, June 29, 2011

Salahkan Kalau Aku Layan Lagu Jiwang?


Salam,

1. Fakta: Aku memang benar2 macho dan taff seperti yang selalu di perkatakan rakyat jelata. Baru dua hari lepas Lisa Surihani cakap kat fesbuk, dan aku copy paste directly di sini "Abang Mangkuk mmg nampak macho. ...". Fulamek!! Terbang sebentar!

2. Jadi aku tahu apabila awek2 usha aku, mereka akan membayangkan aku ini ganas dalam kesemua perkara.
Cakap pantang nak menengking, pandang org slack, bantai kaki orang masa main bola, pantang jumpa awek semua nak di tapau, makan dengan kaki, basuh berak dengan berus jamban, kentut bunyi bom dan mengoyakan selapu2t dara setiap kali terbersin.

3. Jadi apabila mereka dengar playlist yang aku pasang kat kedai, semua balak2, awek2 dan lelaki yg macam awek, jadi pelik!! Ni silap stesen radio ke nih? Diaorang dok bajet Sepultura, Megadeath, Iron Maiden dan Langsuyr. Sekali keluar Exist, Ukays, Spring dan Aris Ariwatan. Whatdeheck!

4. Pastu bising2 tak puas hati. "Knape layan lagu ni?", "Apsal jiwang sangat ni?" , "Kau downlod semua soundtrack Nora Elena ke?" dan lain2 ayat2 yang saje nak mintak kene sepuk!

5. Kamon la people! Exist kot! Sape yang tak layan. At least aku tak layan Ramlah Ram, Zaiton Sameon, Jay Jay ataupun Francesca Peters!
___________________________
Kenapa Aku Suka Lagu Jiwang.

1 . Teori aku simple je. Kita akan suka genre sesuatu lagu tu sebab kita layan lagu tu masa mula2 kita "appreciate music". Most likely time tu ialah masa kita tengah nak baligh. Kerana di ketika itulah hormon bergelora dan kita mula mengenal apakah itu cinta, tetek dan pubic hair.

2. So ketika kita bercelaru itu, manusia always revert kepada lagu untuk menenangkan perasaan or melayan perasaan. Kembali ke "default setting" or "Reset to zero" or "Go to happy zone". So apabila mereka dah besar, mereka akan forever associate lagu itu kepada perasaan tersebut.

3. Jadi, sekiranya masa kau teenagers tu, lagu yang kau layan sewaktu jiwa kacau itu adalh Francesca Peters, Ramlah Ram dan Hail Amir, kau akan jadi seperti Mohd Fitri Zuberi. Kalau kau layan Search, Wings, May, Bon Jovi dan KRU, kau jadi macam aku. Dan kalau kau layan Cromok, Iron Maiden, Kreator dan band patah tengkuk yg lain, kau jadi macam Dr Ben dan Muhammad Lutfie.

4. Samalah juga untuk orang2 yang kecik2 layan Hindustan macam bapak aku, or orang2 Kelantan yang layan lagu2 dikir barat. They will for the rest of their life finds comfort bila dengar lagu2 hindustan or dikir barat.
_________________
Hakikatnya

1. Jadi, janganlah risau wahai aweks2 sekelian. Aku masih tetap macho dan taff walaupun aku jiwangs.

2. Akan tetapi ingatlah!!! Yang terbaik ialah remaja2 yang layan Al-Quran time tu. So apabila mereka bercelaru hidupnya di the future, the first thing yg dia akan capai untuk menenangkan perasaannya adalah Al-Quran

3. Ya, aku macho, taff, lucah dan Islamic. Patut aweks-aweks tak menahan ..... maafkan daku!

Sekian, mekasey, wassalam.

4 comments:

hanaahmad said...

aku selalu je jumpe laki layan lagu jiwang! xde hal la..minat kan msg2. ekekek..exist tu zmn muda mudi dulu kot. gila tak layan.

Dr. Bentara said...

Langsuyr ada tu tak tahan. Apsal masa aku ada tak suruh aku perform dalam kedai? Tak pun sembelih dan minum darah kambing ke.

BTW, Megadeth bukan Megadeath. Buat malu je.

mangkuk statik said...

hana: Kau tak minat exist? Kau konpem"tercipta" masa lagu exist tgh top.

Ben: MuAhahahhahha. Dem la aku silap eja Megadeth! Kantoi tak layan. SIal lah. Sumpah aku dah siap wikipedia tengok ejaan betol Sepultura(aku ingatkan Spultura) dan Kreator (Creator).
Aku ingatkan dah sah ejaan "Megadeath" tu. SO aku tak cross-check! Babi btol..muahhaha.

Car Loan Calculator said...

nice post
pedulikan je orang cakap ape pun

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails