Sunday, September 25, 2011

Bapa Tunggal Di Aidilfitri.....

Salam,

1. Jadi bapa tunggal sebentar aku tadi. Bini aku tanak gi open house Raya UMNO/MASCA. Dia letih, nak rest dok rumah je Ahad tu. Al-maklumlah, dia sudah berumur. Tapi aku dan Muhammad lapar gila dah kot sebab kitaorang swim dari pagi tadi. So aku nak tanak pergi lah jugak ngan Muhammad dan Husna jer.

2. Takkan aku nak gi sengsorang kan. Aku ni hensem giler kot. Nanti tak pepasal aku kene tekel rebah ngan aweks2 seantaro Adelaide, susahlah aku nak makan nasi nanti kat situ. Jadi anak2 aku ni kira macam body guard aku lah.

3. Tapi selaku seorang yang hensem juga, fitnah itu menjadi lumrah alam. Adela org2 yg pandang pelik dan mengata aku sengaja tanak bawak bini lah, mengadislah etc. Lantak kau lah. Aku datang, aku makan dan aku belah kan? Pasrah je lah!

4. Mana ade aku gi dok sebelah awek ataupun awek2 dok atas riba aku kan?

Errr.. sebelah ade awek, atas riba pon ade awek...Ehh!..Ni photoshop nih! Macam video Anwar Ibrahim tu. Chopp! Tengok tu, aku pandang tempat lain!(credit gambar: Mad Ridhwan)
_________
Museum

1. Sebab petang masih panjang, aku bawak lah bebudak ni gi SA Museum. Aku mmg Mat Museum. Kecik2 dulu aku selalu naik beskal hujung minggu pergi ke semua museum di bandar KB dgn geng2 nerd aku.

2. Besar2 ni pula, aku memang rajin pergi ke Museum....untuk dating.....dulu-dulu....kot! Ehm...ehem. Sejuk dan gelap...opss! Hahahaha.

3. Mula2 aku gi Modern Arts Museum (kot), ade Saatchi Gallery exhibition, kene bayar $20, tapi aku redah je. Tak sampai 10 minit kene halau! Kah kah kah! Mampos kau lah. Tah natang ape contemporary arty smarty bull-shit entah.

4. Pastu apalaga, aku gi tempat favourite Muhammad. Stuffed animal section kat Adelaide Museum. Mula2 aku ingat nak lepak jap, pastu belah sebab Husna tengah tidor. Sekali dia terjaga. Maka tour pon bermula........

Letih beraya. Bila dia terjaga, dia macam terkejut. Ni kat mana nih. Dia tanya "How do we get here papa?". Aku cakap " We took a ride on a magic carpet and jump with a parachute onto a black ass rhino that carry us here.". Husna, "Okay!"

Pastu Muhamamd terjerit2 kat aku " Papa, I found an animal that look just like you". Aku ingatkan ni konfem mesti lion sebab hensem cam aku. Sekali ..... "Indian Porcupine". Ciss kek!

I named this species, Spectacularis Testicularis!


Pastu kita orang lepak lama kat "Biodiversity" section. Ni section baru renovate nih. Last taim aku gi takde lagi.

Banyak bende2 fun untuk budak2 explore....tapi pehhh ....kalau bakar ikan tu pastu cicah budu best tuh.

Nerd heaven. Dan Muhammad adalah nerd. Anak sapa ntah!

Ade banyak "laci2" yang kau boleh tarik keluar untuk tengok specimen2 macam2. Kalaulah kau boleh simpan awek2 gini kan best. Bila nak usha, bawak keluar. Bila dia memekak nak gi shopping, simpan balik dlm laci.

Fluorescence scorpion under UV light. Tak pe Muhammad. Lama2 biceps jadi besar mcam Papa!

The extinct Tasmanian Tiger. Tiger hotak kau! Nampak cam anjing jer.

"Why its not moving? Why? Why Papa!!"

Husna jerit..." Papa! I cannot reach it! Its blocked by the glass!" Haii...gadis dan batu2 permata. Deadly combo.

Okay Abis. Jom balik! Papa nak usha gambar aweks2 beraya tadi kat fesbuk nih!


On the way balik, Muhammad plak yang pengsan!

Aku, " Do you have fun? How much do you love Papa?". Husna, "This much!". Pehh...cair aku.

Sekian, Mekasey, Wassalam.

7 comments:

Anonymous said...

aku da agak..aku da agak lama dah..da memang lama aku agak..aku da agak dah kau ni memang bapa mithali.. :D

Dr. Bentara said...

kesian kat ibu2 tunggal... eh silap!

nobody said...

suweeetttnye post kali nih
best tengok muhammad ngan husna jalan2

:)

Anonymous said...

walaweh..aku pon nak pegi jugak ah musium..sempatlagi niehh..

Lobethal 2008

ihsan_huhu said...

ah, nih masuk sbb free mcm aku gak nih

hime s said...

ceh sepanjg aku kt sana xbes pon muzeum tuh.
oh husna.cairrrr

ainishamsi said...

comel nye husna.

and the indian porcupine?

MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!!

aku g kot museum, interesting la jugak. sbb ade assignment kat situ sebenarnye. haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails