Saturday, December 10, 2011

Apakah Yang Di Maksudkan Dengan "I Love You"

Salam,
...salah satu entry dalam siri Panduan Cinta XXX

Pernahkah korang terpikir, kenapa lah banyak sangat mat/minah bunga kat faceboook ni yang tak abis2 post pasal cinta sampai muntah2 kau baca? Jiwang sorang-sorang sudahlah kan?

Kepada orang yang berkapel, pernahkah korang perasan, lagi lama kau berkapel, lagi hilang "spark" nya? Cinta terasa hambar. Perasaan menjadi kosong. Hinggakan kau meragui, adakah benar inikah orang yg ingin kau kahwini?

Jawapannya adalah ....
__________________
Apakah itu Cinta

1. Macamana kau nak cerita tentang cinta kalau kau nak sebut perkataan zakar dan vagina pon malu2?

2. Ketahuilah, cinta itu datangnya daripada zakar atau vagina. ATAUPUN cinta itu akan akhirnya membawa kepada zakar or vagina.

3. Abang2, Akak2, Ustad2 dan Ustazah2 yang cuba mengsterile kan cinta daripada seks telah memberikan tanggapan yg salah kepada engkorang. Meraka telah menipu anda. Mereka zalim. Zalim kerana menfitnah cinta.

4. Allah menjadikan manusia itu berpasang-pasangan supaya kita berkahwin dan beranak pinak di atas muka bumi ini. Untuk menjadikan manusia ini mempunyai drive untuk berpasang-pasangan, Allah telah mengadakan proses2 yang kompleks supaya kita tertarik antara satu sama lain.

5. Proses mencari pasangan ini ada TIGA
A. Lust - Rasa nak romen. Nafsu seks la senang cerita.
B. Attraction - Rasa romantik. Minat, Sayang, Kasih, Cinta
C. Attachment- Rasa nak romen untuk dapat anak. Kahwin untuk bersama2 membesarkan anak.

6. Proses ni boleh start kat mana2 level. Ada manusia yang romen dulu, pastu baru datangnya cinta dan akhirnya berkahwin macam dalam cerita Ombak Rindu. Ada manusia yang kahwin tanpa cinta, pastu romen dan akhirnya bercinta, juga macam dalam cerita Ombak Rindu. Ada juga orang yang selepas tengok cerita Ombak Rindu menjadi gay.
__________________
Evolusi Cinta

1. Jadi, as you can see, cinta akan evolve dari stage kepada stage. In fact cinta perlukan evolusi ini. Cinta yang tak evolve akan menjadi stagnant. Menjadi basi. Dan cinta yang basi akan create doubt dan this will lead to conflict.

2. Cinta ini ibarat sumbu. Romen itu ibarat mercun. Dan sparkle warna-warni yang keluar itu adalh ibarat anak2. Sumbu yang terbakar akan meletupkan mercun yang menghasilkan cahaya warna warni yang menghias angkasa. Everybody go home happy.

3. Kalau sumbu terbakar buta-buta tanpa mercun, sumbu pon akan terpikir berapa lama aku kene menyala ni? In fact buat apa aku terus menyala ni? Tak de kesudahannya pon. OR kalau mercun meletup banyak2 kali tapi takde mengeluarkan apa2 cahaya warna warni pon, memanglah bosan kan? Bunyi je lebih. Tapi hampeh tak nampak hasilnya. Mercun brand apa ni? Tanak beli dah la!

4. Kan dah gaduh!
_____________
Bilakah kau tahu kau sedang fall in love ....

1. Manusia paling otai di dlam bidang sains cinta di dalam dunia ini adalah makcik Helen Fisher. Dia kata kau tahu kau sedang jatuh hati apabila kau develop "obsessive thinking". Apabila kau rasa macam "Someone is camping in your head". Segalanya dan semuanya kau rasa dan buat untuk that individu.

2. Makan tak kenyang. Mandi tak basah. Tidur tak lena. Senyum sorang2. Kau baca dan baca SMS dia. Kau permanently bukak facebook or twitter page dia dan kau click refresh setiap setengah jam. Kalau takde update, kau stalk setiap "recent activity" dia. Kalau bosan jugak kau bukak foto2 lama dan sengeh sorang2.

3. Ketahuilah. Stage no dua, iaitu "attraction/romantic feeling/cinta" ini, is the strongest one. Stronger than sex. Stronger than the desire untuk mendapat anak. By farrr..

4. Fisher said, takada orang yang jadi depressed dan bunuh diri kalau dia ajak mana2 orang untuk romen tapi kene tolak. Or kalau orang tu kawin lama2 tapi tak dapat anak.

5. Tapi orang2 yang putus cinta ataupun cinta tak kesampaian? Berjuta2 manusia telah mati dan aku pasti akan mati in the future. Kering air di lautan oleh tinta2 cinta yang telah di suratkan. Telah habis melodi di skala muzika digunakan untuk bait2 lagu cinta. Telah abis bandwidth internet oleh blogger-blogger jiwang yg post nukilan-nukilan jiwang bersama2 lagu2 jiwang ataupun nasyid2 pseudojiwang di latarbelakang. Dem!
____________
Cinta Itu Merbahaya

1. As I have pointed out, cinta itu akan evolve or will evolve kepada "lust" or nafsu seks at some stage.

2. Tidak ada orang yang akan "minat" kat seseorang yang dia langsung takde perasaaan untuk gomol hoccay! Just don't exist.

3. SUMPAH DENGAN NAMA ALLAH SWT, tiada lelaki dari apa2 bangsa dan agama sekalipun yang berkawan dengan mana2 perempuan yang tidak terlintas di dalam hati dia untuk meromen awek tersebut. Tak kira cun ataupun tidak!


I rest my case......

4. Of course orang perempuan tak fikir begitu sebab chemistry perempuan ni lain. Diaorang naturally innocent. Diaorang baik. Perempuan ni sebenarnya .......jinak.

5. Ketahuilah, in a relationship, male always control the tempo. Natural sifat wanita adlah mengikut. Pasrah. Jadi bahayanya di sini ialah apabila stage pada lelaki itu telah berubah kepada stage lust/nafsu. Dia akan buat apa saja taktik untuk melempiaskan nafsu tersebut. Dan perempuan akan mudah2 saje tertipu ataupun pasrah mengikut.
6. Bermula dengan usha2 bodi dia. Kepada duduk sebelah2. Lembutnya peha dan bahu dia bila terbelaga-laga. Hangatnya dia. Harumnya bau dia. Kepada halusnya kulitnya bila berpegangan tangan. Kepada cantiknya rambut dia pada gambar freehair yg dia MMS kat kau. Kepada tali bra yang kau mintak dia tunjukkan kat kau masa Skype. Kepada bra dia yang kau dok main2 through her clothes masa berpeluk-pelukan dengan kau waktu dating. Kepada tidur sebumbung beramai2. Kepada tidur sebilik. Sekatil. Setubuh...........habes.

7. Semua lelaki tahu pasal ini. Cuma awek2 je yang innocent. Ataupun pretend innocent sebab percayakan cinta itu suci. Pikir mana logik cinta di cemari oleh seks yg kotor itu.

8. Kalau awek2 tak percaya, cuba usha betul2. Konfem kau akan kantoikan balak kau betul2kan parking zakar dia. Ataupun perasan tak selepas sessi dating bergurau sende dengan bertepuk-tampar dan cubut-cubitan, kalau kau ajak balak kau tukar spot, dia tanak bergerak. Dia kata "Kita stay sini sudahlah sayang".

9. Itu maksudnya zakar dia tengah keras gila dan bila zakar keras gila dan menekan seluar, itu adalh impossible untuk orang lelaki untuk berjalan. Kalau jalan mengenkang pon,kau rasa macam nak putus zakar ataupun senak giler perut sebab pedang tumpul kau berada di angle yang sangat-sangat kritikal.

10. Sebab itulah cinta ini merbahaya. Cinta itu halal. Tetapi dating itu haram. Oleh itu janganlah main-main.
________________________
Jadi Apakah Yang Di Maksudkan Apabila Ada Orang Kata "I Love You"?

1. Itu bermaksud, "aku minat kat engkau, aku nak kahwin ngan engkau dan akhirnya aku nak romen engkau".............. Tapi kalau kau nak kasi aku romen kau awal2pon takpe gak.

2. Oleh itu jawapan kepada kata2 tersebut bukannya,"I love you too". Sebaliknya kau sepatutnya sebut,
"OhMyGod! You pervert! You imply that you want to romen me? I am telling my dad!"

3. Jadi mat/minah bunga yang tak abis2 post pasal cinta kat facebook or twitter tu dan kapel2 yang telah hilang spark dalam cinta mereka itu sebenarnya adalah manusia2 yang sangap nak beromen.

4. Mat/minat jiwang itu adalah ibarat kucing yang nak mengawan. Dok memekak je. Somebody sepatutnya comment, "Aku pon sangap seks, tapi aku takdelah post untuk satu dunia tengok betapa kemaruknya aku". Pegilah ambik air semayang, solat tahajud ke ,posa di malam hari ke, berjihad di Palestin ke gitu.

5. Kepada kapel2 yang telah hilang spark, sebelum syaitan bagi jalan untuk buat pelik2, baik korang kahwin cepat2. Takkan korang tanak beromen. Romen tu best gilerrr wa cakap lu!

6. Kepada awek2, kalau balak kau kasi taktik lama, cakap "I nak kerje dulu, kumpul duit, beli rumah, bawak Mak pegi haji etc". Kau hanya perlu cakap ayat di bawah ni sahaja,
" U tanak ke tengok I bogel? I isap zakar you? U isap tetek I? U main I?".
Sumpah! Besok pagi stret dia meminang kau, petang tu trus kahwin dan malam besok kau dah beromen.
Tak caya? Pegilah acu cuba try test cakap kat balak kau! You can thank me later!

Sekian, Mekasey, Wassalam.

Sources:
- Idea2 ni ada yang original drpd otak/pengalaman aku dan ada yang aku ambik daripada multiple sources yang aku cuba compresskan kpd point-point yang lebih mudah utk di sampaikan.
- Of course The Stages of Relationship ini telah di bahaskan dengan sakan-nya oleh pakar2 psaikologi, biology, falsafah etc. Kalau baca tak abis2. Aku cuma ambik model Fisher sebab dia simple.

-Further reading, bole check wikipedia on Love, Biology of love and endless related links dari situ.

9 comments:

Anonymous said...

well said! well understood long time ago. sll je usha kot dulu. -not so innocent girl-

ihsan_huhu said...

"ya.. aku mmg nak roman dengan kau pon siot"

je alang2 dh kantoi hahaha

Anonymous said...

yeah, something you call love but i call sex !!!!

mangkuk statik said...

anon pertama: usha sapa? usha aku ke? Awwww...so sweet!

Ihsan: "roman" dan "romen"is two different things

Aono kedua: Astaga! Apsal horny sangat ni?

Anonymous said...

Please, why men want sex & women need love ?

ihsan_huhu said...

deym la boleh silap spelling. itu la pasal, agak2 sangap dan tak mampu nk kawen tuh xyah la carik awek awal2.

skang bile awek pon dh mcm awek ano no 1 di atas, mmg button zip pon boleh terkopak dowh hahaha

Anonymous said...

oittttt ............. wanita idamkan lelaki yang memiliki cita-cita dan wawasan hidup. Lelaki yang ada kedudukan, pintar, lelaki panas (jejaka panas), berbakat besar dan berkeyakinan tinggi. Wanita tidak suka dengan lelaki yang tidak ada wawasan, malas, kerjaya yang biasa-biasa dan tidak ada semangat memajukan diri. Inilah kajian yang dilakukan di Barat mengenai apakah ciri-ciri "the most desirable man" (lelaki yang paling diidami).

mangkuk statik said...

Anon ke Tiga: "Why men want sex and women need love?"
Soalan yang baik. Nanti aku jawap in the next post hokay.

Ihsan: oleh itu pakailah kain pelikat. Konfem tak koyak......melainkan kalau kau sais Arsyad!!

Anon ke EMPAT: BENAR. Tapi nanti aku jawap panjang in the next post gak okay.

Sesapa ada Soklan lagi?

Anonymous said...

haha usha ko buat pe. tak bernafsu aku. one thing je pasal ko aku penah ckp, 'mangkuk tu semat giler kot in apron' (think of 'mangkuk' as a whole ok). -anon pertama-

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails