Monday, December 12, 2011

"Ciri2 Lelaki Idaman Wanita": No Bullshit Version!

Salam,
salah satu drp siri Panduan Cinta XXX

Daripada entry lucah aku yang lepas, iaitu "Apakah yang di maksudkan dengan I Love You?", ada orang komen.....

Anonymous ke Empat: Ciri2 Lelaki Idaman Wanita

" oittttt ............. wanita idamkan lelaki yang memiliki cita-cita dan wawasan hidup. Lelaki yang ada kedudukan, pintar, lelaki panas (jejaka panas), berbakat besar dan berkeyakinan tinggi. Wanita tidak suka dengan lelaki yang tidak ada wawasan, malas, kerjaya yang biasa-biasa dan tidak ada semangat memajukan diri. Inilah kajian yang dilakukan di Barat mengenai apakah ciri-ciri "the most desirable man" (lelaki yang paling diidami)."


1. Betul! Betul! Betul! Aku percaya kau cakap tu betul. Kalau kau tanya mana2 awek, memang itulah ciri2 lelaki idaman wanita.

2. Tapi, tanya sikit. Berapa ramai kah lelaki yang fit kriteria tersebut yang kau telah jumpa?

3. Apa yang kau describe itu adalh konfem2 laki orang! Tak de lelaki bujang yang mempunyai "kedudukan" yang belum di rembat. Takde lelaki "panas", berbakat besar, berkeyakinan tinggi, etc, yang belum di tekel oleh awek lain. Adakah kau ni cerita yang kau nak berpoligami?

4. Tanya sikit lagi. Cuba kau tengok keliling ngkau. Berapa ramai kah di antara manusia2 yang kau kenal, kahwin dengan "lelaki idaman wanita" tu?

5. Takde beb! Takde! Jangan nipu! Ada yang hensem tapi kerja cam hampeh. Ada yang kerja cun tapi muka cam jamban or biasa2 cukup2 makan je. Ada yang muka dan kerja cun tapi perangai cam setan. NO WOMAN is 100% ever happy with their husband. NO WOMEN. NONE. EVER!!!! ...........except yang telah kene kangkang!
___________________
Important Lessons

PERTAMA: Apa yang perempuan "cakap" dan apa yang dia "buat" di dalam mencari jodoh adalah two different matter. So listen, but jgn ambik pot sangat sebab.....

KEDUA: Women can't describe what they want. Pernah gi shopping ngan awek tak? Haaa...tau pon.
____________________
Masalah Dengan Wanita

1. Don't get me wrong. On my opinion, orang perempuan ni bila dia tengok jantan, dia akan automatik tahu siapa yang dia mahu. Cuma dia sebenarnya tak boleh describe jer. Sebab bila dioarang cuba describe Mr Right tu, diaorang pakai otak. Padahal masa diaorang membuat pilihan, diorang pakai HATI.

2. Otak perempuan ni short-sighted. They see all the small little things that they failed to see the big picture.

3. Kalau kau bukak blog2 awek yang bersepah2 macam sampah sarap di dalam internet ni dan baca list2 lelaki idaman diaorang, kau boleh kecut telur. Kau rasa macam hampeh! Macam ni konfem la tak kawin aku. Hahahaha.

4. Diaorang ni nak pilih lelaki SEBIJIK macam nak pilih baju. Nak kaler gitu, fesyen gitu, kain gitu etc. Diaorang pilih pakai apa yang diaorang rasa cun dan apa yang diorang rasa "perempuan lain" akan kata cun. Nak nunjuk! Padahal yang penting adalah tutup aurat jer.

5. So di sebab kan awek2 ni semuanya hampeh, meh sini aku tolong citer skit apakah sebenarnya yg diaorang mahu.
_____________________
Jadi Apakah Ciri2 Lelaki Idaman Wanita

PERTAMA: Lelaki yang mempunyai genetik dan keperibadian yang akan menyebabkan wanita tersebut mendapat anak yang lebih tinggi survival/success rate dia di dalam dunia ini. Its only a matter of getting the "best sperm", untuk mendapat the best children, to ensure her gene is passed along.

KEDUA: Lelaki yang boleh provide physical and financial protection kepada wanita tersebut dan anak2 dia sewaktu anak2 dia sedang membesar.

1. Itu je.

2. Perempuan ni sama je macam lelaki. Sellfish. Semua orang always think that they are the best manusia ever dan want to pass along their gene to the next generation.

3. So what women did masa memilih jodoh adalah either
A. Memilih daripda lelaki2 yang memang telah success (berkerjaya, berkedududkan, kaya etc) dan samada rampas drpd wanita lain ataupun share (buat affair or poligami) dengan lelaki tersebut. Or.
B. Membuat "projection/prediction" kat lelaki2 yang cuba tekel diaorang. Mana satu yang ada potensi untuk maju itulah yg diaorang pilih.

4. This is the basic mechanism and criteria. Ciri2 yang lain2 tu hanyalah garam, gula dan ajinomoto jer.

5. Selamat memasak.

Sekian , mekasey, wassalam.

11 comments:

Anonymous said...

bro, ada awek pernah reply kat aku camni:

"MOTHERFUCKER LEAVE ME ALONE LA BODOH. TAK FAHAM BAHASA KE? KAU HODOH. AKU SUKA LELAKI HANDSOME SAHAJA. YES, I AM THAT SHALLOW."

apa pandangan ko terhadap awek camni? :(

mangkuk statik said...

Hampeh! Sabar bro....Sabar! Nanti aku jawap dlm next post! Haha

Akim Iqbal said...

Anon ni bapak teruk kena. Kaw liao punya ! LOL

JAIRO said...

nasib la aku memenuhi ciri2 yg disebutkan....

jwpan utk komen di entri yang lain...
aku akan lompat parti kalau engko jadi Y.B nya

zarith said...

that is soo true what women loking for. peribadi and physical & financial protection.
Other than that,aku tak kata setuju and tak kata tak setuju. Off course lelaki dan perempuan ada manusia idaman diorang. Ada ciri-ciri idaman diorang. It just that how extreme diorang towards that.
Am looking forward for your next post.

mangkuk statik said...

Akim: Seronok nampak gelak kat orang. Kalau kau kene baru tau. Baru setanhun setengah tulis blog emo-emo.

Jairo: Lompat nak projek la tu. Kau ingat aku ni USB ke. Main cucuk2 je bila nak download duit? hahaha

zarith: Benar. Setiap orang akan ada "detail" sapa yang diaorang berkenan. Muka gini, body gini, etc standed la tu. Kalau tidak, kalau pakai teori aku je buta2, abislah semua awek kene rembat dgn pakcik2 kaya kan?

Dr. Bentara said...

mintak grant LRGS la bro...

mangkuk statik said...

Ben: LGRS tu gappo dio?

Haffiz 696 said...

hihihi.betol skali pakk~hadehh sadis bile pk pompuan cmni.mau bujang smpai liang lahad la nmpknye *sigh*

atiqahleman said...

ur blog is so informative. senang la lepas ni nak cari laki. now it's clear to me, that it's all about getting the best sperm. lol.

mangkuk statik said...

Hapiz: Jangan menbujang sampaike tua. Sia2 Allah kurniakan zakar kat kau tuh! hahaha

Atiqahleman: FYI,my sperm is not bad.....hahhaha(macam harom)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails