Friday, December 9, 2011

Inilah Punca-Punca Kenapa UMNO Tak Akan Menang Di Kelantan

Salam,

1. Bertengkar dengan orang2 yang totok UMNO adalh ibarat kau ajak orang kudung kaki berlumba lari. Kau konfem-konfem akan menang tapi kau tak bolehlah nak eksyen bajet power sebab dioarang tu kategori OKU.

2. Orang2 totok UMNO adalh golongan OKU. Diaorang ada otak, tetapi otak diaorang "kurang berupaya" untuk berfikir.

3. Contoh karya orang2 yang kurang upaya untuk berfikir adalah video propaganda di bawah ni. Tunggu sampai ayat last sekali. Ayat best.



______________________
Sapa yang nyanyi lagu lama?

1. Kami orang2 Kelantan dah bosan dengan taktik lama UMNO ni. Woi Bro! Ni tektik zaman Ramlah Ram la. Dah lapok! Tukar la skit! Pakai la taktik Shila Amzah plak!

2. Bila kau start baca2 dan dengar2 tentang air Kelantan kotor, PAS baru buat "sebijik je" masjid selama X tahun memerintah, Kelantan mempunyai statistik AIDS/ibu tunggal/penjenayah/penganggur/penagih/pondan/pontianak/gadis bertetek sumbing/ *insert anything bad*, kau tahulah apa maknanya tu.

3. Pilihanraya dah dekat. Its Kelantan bashing time, to show how bad kerajaan PAS ni.

4. Tapi bodoh tak bodoh orang2 UMNO ni ialah diaorang nak bantai PAS tapi di dalam keghairahan RACIST mereka terhadap orang2 Kelantan, mereka bantai seluruh orang Kelantan secara pukal.

5. Lesson No 1: The only orang yang boleh kutuk Kelantan ialah orang Kelantan sendiri.

6. Lesson No 2: Kau tak buat video bodoh cam babi seperti di atas, di mana Keling Paria, Cina dan Benggali di bantu oleh Melayu untuk menghina Islam dan menghina Kelantan!
_________________
Adakah benar Kelantan teruk?

1. Yes, aku percaya statistik2 itu mungkin benar. Tetapi bagi aku masalah gejala sosial di Kelantan adalah berpunca daripada geopolitical situation of Kelantan.

2. Kelantan is located on the border of Thailand. So the flow of shits from Siam causing problem di Kelantan. Contohnya dadah, pelacuran dan paling besar "perniagaan2 haram " seperti seludup beras, jersi siam, barang2 tiruan, etc semuanya secara "lojik akalnya" adalah haram kerana ia melanggar hak entiti/company mana2 atas dunia ni. Kalau kau boleh mencilok dalam mencari rezeki, macamana kau nak jujur dalm kehidupan seharian? Mana nak berkat!

3. Berbalik kpda dadah. Dadah di Kelantan secara logiknya adalah lebih murah dan "pure" daripada apa yg kau boleh dapat di pantai barat sebab ni port dia masuk kot. Bila sampai KL, kau kene masukkan kost pengangkutan dan lepas tu org akan "cut" dadah tu tu get more, so less pure. So dadah di Kelantan lebih easliy available, kaw and cheap. Mana tak addicted nya.

4. Pelacuran yang berleluasa di Siam tu plak, in addition to HIV infection caused by shared needles among the drug addicts, menyebabkan the number of HIV positife individual di Kelantan lebih tinggi daripada di state lain.

5. Okay. Dua tiga kerat orang UMNO yang pandai sikit mungkin akan kata. Sudahlah! Perlis , Kedah dan Perak pon share border ngan Siam. Orait je.

6. Okay. Cuba kau compare Rantau Panjang dengan border town yang lain. Padang Besar, Bukit Kayu Hitam etc semuanya tu mcam jamban je compare tu Rantau Panjang. Look me in the eyes and don't lie. Kalau di berikan pilihan untuk buat rombongan Wanita UMNO utk pergi mana2 bandar kat border siam, bandar mana yang Makcik2 akan pilih? Negeri mana yang Macik2 akan datang? Bas chater dari manakah yang dok serabut penuh jam bandar KB tiap kali weekend?

7. Kemudian kau compare psyche orang2 Kelantan dengan orang2 dari negeri lain. Kami independent, confident, business minded people. Orang2 state Perlis, Kedah,Perak dan semua state lain di Malaysia lah senang cerita, I am soo sorry to say this, but you all "have been mind-fucked by Chinese peceived superiority". More sadly, the mind-fuck was done by Malay themselves. "Cina lagi hebat","Cina lagi pandai", "Cina lagi terer" . What the fuck!

8. So, when oppurtunity datang untuk buat kerja/busines haram, org2 Kelantan akan cepat2 rembat sewaktu orang2 state lain dok gentel2 telur tunggu Apek datang.

9. Tapi siapakah orang2 Kelantan yang buat kerja2 tak senonoh yang memburukkan nama Kelantan ini? Korang tak boleh pikir sendiri ke?
_______________
Membuka Pekung Di Dada

1. Di dalam keghairahan racist2 sesama Melayu UMNO mengutuk orang Kelantan mereka lupa bahawa, bukan semua orang Kelantan adalah pengundi PAS. Undi untuk BN/UMNO aku rasa2 senang2 je 40% daripada jumlah pengundi2 Kelantan. Berapa ratus ribu orang tu? Ke juta?

2. Cuba la kau fikir sendiri. Apakah kebarangkalian untuk orang2 yang pakai kopiah, pakai serban, berjanggut, berjubah putih, mat masjid, selalu pergi ceramah untuk menghisap dadah, romen pelacur, meragut, merogol, merompak etc? Aku sure MEMANG LAH ADA yang buat, tapi jumlah mereka adalah sangat-sangat-sangat-sangat lah kecil berbanding dengan orang2 UMNO yang lebih "seronok hidup mereka".

3. Jadi apabila orang2 UMNO kasi statistik ini dan itu utk menunjukan betapa teruknya orang Kelantan ni, sebenarnya mereka telah membuka bra di dada sendiri. Ia menunjukkan kepada kami orang2 Kelantan betapa jahatnya orang UMNO Kelantan. Jadi kalaulah diaorang dapat memerintah, pehh....hancus!
__________________
Setan Kami Setan Hebat

1. Aku selalu kasi analogi ni utk kasi org paham masalah ngan orang Kelantan ni. Ginilah, korang perasan tak kenapa jahatnya budak2 sekolah agama lebih teruk dari jahatnya budak2 sekolah biasa? Kau perasa tak orang2 Islam dalam dunia ni jahat gile babi berbanding dengan Mat Salleh ke Korea or Jepun? Negara mereka aman, damai, selamat dan bersih. Negara orang2 Islam kucar kacir, miskin, jenayah berleluasa, pemimpin korupt, tidak selamat dan kotor.

2. So, teori aku, apabila sesuatu tempat tu ramai orang jahat, maka setan hantar setan2 pangkat prebet je cukup. Manusia2 kat situ mmg dah jahat. Tapi kalau sesuatu tempat tu ramai orang baik2, maka panglima2 setan pangkat General sahaja yang pergi, sebab nak goda diaorang ni bukan calang2.

3. Jadi korang yang dok kat KL, Selangor, Penang etc sebenarnya senang untuk beribadat. Setan2 prebet je yg layan korang. Tapi kami yg dok kat Kelantan Serambi Mekah ni, di landa godaan General2 syaitan wa cakap lu. Jadi mana2 kami orang2 Kelantan yang beriman pangkat prebet boleh challange. Konfemlah akan tumbang!

4. Itulah sebabnya ramai orang2 Kelantan yg beriman pangkat prebet pindah pegi KL ataupun Australia cam aku. Hahaha....

Sekian Mekasey, Wassalam.

p/s: Walaupun aku sokong PAS, tapi aku admit ada banyak hal dalam PAS yang perlu di setelkan. Orang2 UMNO cuma kene pandai sikit dalam mencari dan mengkritik isu tersebut. Janganlah kritik macam bodoh. Takkan lah aku nak ajar UMNO plak camana nak kutuk PAS kannn!

5 comments:

ihsan_huhu said...

stats: depends on how much u want to reveal or how efficient u collect data.

mungkin org kelantan nih jujur sgt, itu pasal la stats diorg tinggi mcm2.

mangkuk statik said...

huhu: interesting point....ahhaha

JAIRO said...

sebagai orang umno aku ambik post ni sebagai komen yang membina... :)

mangkuk statik said...

JAIRO: Respek! Berlainan parti politik tidak bermaksud kau tidak boleh menjadi bapak mertua aku nanti.Err..kau ada anak perempuan belum?

JAIRO said...

hahahahahaha anak aku lelaki la hahahahahahahahahaha kalau tak pun kalau ngko ada anak pompuan aku plak yang jadi menantu ngko hahahahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails