Wednesday, August 19, 2009

Aku yg hampeh......

Salam,

1. As a parent, kadang2 kita rasa kitalah yg menjaga kesejahteraan anak2 kita. Makan minum, pakaian, pelajaran, keselamatan dll. Masa adik aku kawin aritu, ade macam upacara ikrar gitu, di mana mak pengantin perempuan melepaskan anak kepada jagaan suaminya dan anak meminta keampunan dan mintak halal susu tetek , makan minum etc dari emaknya dan bapaknya. Hmm....

2. Tapi hakikatnya, kita ni sebagai parents adalah hampes. Segala-galanya, Allah jua yg menentukannya. Kita hanya boleh mencuba sedaya upaya kita dan berdoa dan bertawakkal yang Allah berikan yg terbaik untuk anak2 kita.

3. Dan sekiranya kita di uji oleh musibah yg melanda anak2 kita, kita berharap supaya bukan sahaja anak kita, tetapi kita sendiri sabar dan redha atas ujian tersebut.

4. Dan ketahuilah, tiada yg terindah dalam dunia ini selain daripada memeluk cium anak kita dan mendengar diaorang kata "I love U papa/mama".

5. Dan ketahuilah, tiada yg paling menyakitkan di dunia ini selain daripada melihat anak kita meraung menangis di landa kesakitan. Seboleh-bolehnya, mana2 parents pon mahu beban kesakitan tu di tanggung oleh mereka, bukannya oleh si kecil.

6. Bagi aku, mati lagi baik. At least dah tak sakit dah kan? Entahlah.... Itu bukan pilihan kita pon. So, bersabarlah wahai hati.

Wassalam.

7 comments:

FakirFikir said...

Ceh. Inilah post yang paling indah aku lihat dalam blog hang. Hang patut jadi calon kat Penang tu. Dah sah kemuliaan hang akan jadi sebutan.

Dr. Bentara said...

sempena Ramadan ke apa ni?

mangkuk statik said...

fakir: Woi..Abis hang kata post2 aku yg lain tak indah ke? Semua indah tu..muahhahaha

Ben: Kebetulan.Ehh jgn cuak lagi. Nanti aku buboh al-Quran dan Hadith baru bole start cuak!

ihsan_huhu said...

ini silap makan nih td nih...

Anonymous said...

dua jumaat lagi gol la mangkuk ni..haha

astro

mangkuk statik said...

huhu: biar silap makan, jgn silap minum beer.

astro: setakat hengkau tak payah tunggu 2 jumaat. Tiap Sabtu, ahad, senin, slasa, rabu, kamis, jumaat aku boleh score gol sempoi2 je.

Anonymous said...

cakap tak guna.jgn kata score gol, kena tiang pon tk penah.ada hati nk claim power.

astro

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails