Wednesday, November 25, 2009

Korban

Salam,
Selamat Ari Rayo!!

Berikut adalah korban, kurban dan qorban semenjak-duamenjak ni. Seminggu lebih aku burn-out, maleh nak update. Sekarang aku qadha balik cerita2 lama!

1. Pengorbananku

Kedai akan di bukak cam biase di hari raya, Friday ni kerana aku adalh seorang kapitalist extremist. Sajian istimewa yg percuma akan di sediakan di kedai ku, iaitu sajian wajahku yg tampan untuk di nikmati bersama. Enjoy!!

2. Asri mengorbankan NaJAIS


JAIS sudah tercirit sekali waktu tangkap Asri (Dr. Md Asri Zainul Abidin ex-mufti Perlis) aritu. Patut dok diam2la. Tapi telah mencirit kali kedua bila akhirnya membuat keputusan untuk mendakwa Asri last week. Tapi geng2 old-skool ni sudah nyanyuk dan tak sedar taik cirit dok meleleh di dubur mereka.

Kerana Asri sudah menang. Tahniah brader!!! Alhamdullilah! Sebab kalau lah Asri menang di court, itu adalah keputusan yg sewajarnya kerana dia di dakwa atas tuduhan yg merepek.

Dan kalau Asri kalah di court, SEMUA ORANG akan kata, mahkamah syariah korupt dan tidak telus. Sama mcam mahkamah civil yg ikut telunjuk BN.

Kes Asri akan jadi macam kes Anwar. Win-Win scenario untuk Asri

Ironically, JAIS kata ajaran Asri akan memecah-belahkan org islam di Malaysia. Tapi penangkapan Asri lah yg membesarkan lagi jurang perpisahan (polarization mat salleh macam aku ni kata) antara kaum payu-teruna (muda) dan kaum payu-lanjut mengelebeh (tua).

Tobatlah NaJais kerana ingin mencegah "kemungkaran", fitnah yg lagi besar telah timbul (perpecahan)

TBC.......................

Salam, Sekian, Mekasey

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails