Wednesday, May 12, 2010

Ngapa Aku Pakai Bra Kat Tangan Skang Ni.....

Salam
.......berikut adalah kisah2 yg benar...

________________________________
HENSEM

1. Aku memang hensem

________________________________

AKU MEMANGLAH SUPERMAN

1. Ari2 kerje dari pagi sampai malam, mane boleh dahan dowh! 2 tahun beb!

2. Err..tipu la ni. Mane la keje ari2. Aku maner bukak Sabtu & Ahad.....dan Public Holidays...dan hari aku pegi Melben Cup, balik Mesia.... But still beb! Sakit I ni tau dak. Uwaaaa..

3. Walaupun gua tak fragile, tapi gua bukan Ultraman. Ultraman gaduh2 maner penah luka ke patah bahu ke gitu. Ultraman pon gay takder UltraBabe. Maner sama ngan wa.

4. Gua ni kira cam satu batch ngan Superman je gituh. Superman pon boleh sakit kalau kene kryptonite. Superman pon minat cikaroz. SuperWoman dia ada, kalau nak yg muda SuperGirl pon ada. Awek cun blonde tu biasak la bro. Sama la kita bro!

5. Tapi gua takde ler sampai pergi terbang malam2 skodeng rumah awekz dan gunakan pandangan X-Ray nak usha bende2 yg tak patut di usha. Belum sampai level tu lagi ler. Kalau boleh buat, dah lama dah buat kot. Wa stakat stalking fesbuk tu ler kira paling ganas.

6. So 2 tahun lepas sebelum aku bukak kedai ni, aku risau old injury aku yg kasi spoil. Disc Slip/Spinal aku dan kedua2 L &R ankle aku. Ni semua bola nyer pasal. Tapi setakat ni, Alhamdullilah, orait jer lagik. Infact ankle aku jadi kuat balik sebab berdiri ari2 kot.

7. Tapi after 2 years skang ni aku ader 3 injuries yg degil2 nak nak pergi2 macam awek yg tak paham bahasa. Wa cakap wa tanak kat lu. Belah ler!
_______________________________________
BAHU ROBOH BANYAK SANGGAT AWEK BERGAYUT

8. Injury yg pertama ialah right shoulder aku. Bursitis. Aku dah merepek psl tu dlm blog ni dah seblum nih (part one, part two). Its still there. But not as bad. Don't worry. It will be back, worse. Aku cuba man-man la buat kerje bila pkai tgn kanan skang nih. Kalau aku rasa macam nak tercabut bahu, aku trus tukar tgn.
_______________________________________
JARI YG BANYAK DOSA

9. Injury kedua aku ni plak tak lah teruk sangat. Tapi tak semboh2 dekat 2 bulan dah, naik serabut aku. Asalnya aku main rugby dan maser aku slide, ntah camner jari "Fak-U" kiri aku boleh terpeleot. Mula aku ingat biasa la. Skali sampai la ni sakit lagik kalau aku silap gerak. Aku tau PIP (proximal interphalangeal joint ...cewaah!) aku yg injured, tapi how bad entahlah.

10. Nak kene jumpa doktor ni. Nak mintak aweks urutkan tak bleh! Haram. Kalu bini urutkan, konpim lagi tambah penyakit. Sakit telinga kene leter....
" Tu la sapa suruh main ragby! Kau tu dah tua. Ni mesti jatuh sebab usha awek2 frisbee. Ni bila sakit bini maner gak yg urutkan? Bini tua kan...pot pet.pot pet. noritake..pot pet correll. pot pet garage sales.pot pet... warghhhhhhhh!!!".

Potong jari trus lagi best!
______________________________________
PADAH BILA LENGAN TAFF SANGAT.

11. Injury ketiga aku, the latest one, ialah right wrist aku. Aku banyak sangat pakai wrist movement sampai dia jadik loose. Dah lama dah aku perasan. Dah berbulan kot. Tapi aku buat donno jer. Aku kan macho. Kenalah kontrol. Tapi lepas Tasting Oz events arituh, sakit dia dah over-over plak.

12. Tu aku pakai wrist braces ke pekejadah dia panggil tuh. Aku pakai taim kerje pagi2 dan petang2 jer. Bende tu kira cam kasi sapport la kat wrist joint aku. Jadi kurang sikit strain pada joint tuh. Kira function brace tu sebjik mcam bra ler. Bra kan mengurangkan strain berat beban tetek tu kat dada. So in long term, tua2 nanti, tetek tak labuh, tak lanjut.

13. So aku harap2 tangan aku tu tua2 nanti tak labuh. Kalau labuh pon, harap2 tangan aku berlabuh atas tetek bini-bini muda aku jer dan selanjutnya pas tuh kira bonus lah! Amin.

Sekian, mekasey, wassalam.

5 comments:

chika said...

bukan ultraman dyna tu pompuan ke.

get well soon bos!

p/s:meh ak pinjam punching bag.baru la tgn bos cpt sembuh.

mangkuk statik said...

chika: ye ker. Dah dekat 20 tahun aku tak tgk ultraman.
Puncing bang tak leh pinjam. Sewa boleh lah! muahhahahqa

ihsan_huhu said...

carpal tunnel ke karpal singh?

Dr. Bentara said...

hati-hati bro... umur nak cecah 40 ni, old injuries kalau tak sembuh, will become permanent.

Imagine umur 50 with all those injuries. Nak bangun rakaat kedua tu amik seminit wooo...

Respek our body as it is. Don't overdo.

mangkuk statik said...

huhu: Sini tangan tade karpal jugak. Hanya itu join sudah manyak loose.

Ben: BROO!!! Selow2 skit sebut 40 tuh!Syhhhhh!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails