Tuesday, November 23, 2010

Semua Perempuan Itu Buta

Salam,
Sebahagian drpd Siri Menyelak Rahsia Wanita

Sambungan dari "Kalaulah Perempuan di buat oleh IKEA"


1. Konsep "Semua perempuan itu buta" ini simple je.

Pertama: Walaupun org2 perempuan ni ada mata, telinga, hidung dan otak, tapi mereka melihat, mendengar, menghidu dan berfikir mengunakan HATI .

Kedua: Once their hearts decided, diaorg will be blinded. Diaorang dah tak tengok dan peduli bende lain dah, except to achieve that target/goal. Diorang hanya akan follow the plan straight-forward, secara lurus bendul dan akan redah semua halangan.

2. Aku tahu, konsep ni hardly original. But the applicability of this concept is beyond korang nyer inferior mind! Muahahhahahaha. Seriously!!! Aku pandai. Korang belum lagi. Korang akan nganga je tengok hujah aku nanti (berkata aku yg hensem ini tanpa sebarang riak dan ujub!)

3. So, from now on, aku akan refer to this post tiap kali aku kasi contoh "kebuta-kayuan" aweks-aweks ini.
_________________________
Wording

1. The wording of the definition kat atas tu is important. Dekat dua bulan aku pikir sampai kene angin-ahmar beberapa brain cell aku. Seriously! Dah lah aku ni dah tua, tinggal beberapa ketul je brain cell aku yg belum mati pucuk.

2. Sebenarnya, buleh je kalau aku nak define bende ni sebagai akal vs nafsu. Engkorang pon tahu ayat bosan ini kan.
"Allah telah menjadikan lelaki itu mempunyai 9 akal dan 1 nafsu, manakala orang perempuan pula mempunyai 1 akal dan 9 nafsu"


3. Akan tetapi ayat di atas, bukan daripada Al-Quran dan Hadith. Ia di attributekan kepda seorang wali Allah yg bernama Rabiatul Adawiyah (source satu, dua). Tetapi, ramai gile babi org2 yg konpius ngan ayat itu sebab diaorg ingatkan Al-Quran or Hadith, so dioarg pakai ayat itu sebagai "undeniable truth".

4. Well, sesape pon boleh goreng ayat itu dan buktikan kebenaran of that statement. Tapi utk mengurangkan penyebaran salah-faham itu, aku will avoid it.

Sekian, mekasey, wassalam.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails