Friday, May 29, 2009

melben cup 2009 jilid ketiga: rombongan meminang melben cup.

Salam,
intro
jilid pertama
jilid kedua

1. Mari kite sambung criter melben cup balik. Muahhaha. Sebab bulan depan dah kene gi sydney untuk MASCA games/NCG. Jadi sebab bagi aku dah kire kompirm kami akan kalah kat sidney tuh (sial lah am dan mus), jadi meh kite manghabiskan sisa-sisa masa yg ader selaku undefeated champion ni, untuk mengecapi titisan kepoyo-an yg terakhir.

2. Pada tanggal 9 april 2009, sewaktu aku menanggalkan spender aku pada pukul 9 malam itu di rumah (fuss lega..kebebasan setelah perintah berkurung sejak pukul 7 pagi), rombongan meminang melben cup budak2 adeled sedang mandengar taklimat perjalanan di adeled mosk. Aku tak hadir sebab aku superstar, mane main taklimat2 ni.

3. Taklimat aritu telah di berikan oleh chief de mission Yen ke Yin (aku tak tau camner nak eja), dimana budak2 adeled di inggatkan tentang semangat setiakwan atau braderhud sesama kita yang boleh kita pegang sebagai semangat untuk bermain dengan penuh......ermm.....semangat la kot.


Untuk memupuk semangat braderhud ini, participants di galakkan untuk ber-ramas mesra antara satu sama lain. Biaselah tuh, budak2 Amnor dgn mazhab hadhari nyer. Pasrah jerlah!!

Astaga...depan masjid ni wei. Nak kene panah petir bebudak ni. Ni little gilbert street la bro, bukan lorong haji taib.(gambar telah di sensor untuk menyembunyikan identiti Im dan Apam)

4. Kami bajet, bertolak lam 10 mlm dan sampai besok pagi. Jadi semalaman di dlm kete tuh kire jauh lah gak. Budak2 melben mesti gelakkan kami, muahhahahhaa padan muke budk adeld. Bile sampai pagi besok, mesti budak 2 melben bajet kami mesti jalan bongkok2 sebab sakit2 belakang, lenguh2 badan, lapar, nak terberak tapi sembelit dan emo.

selepas 12 jam dalam keta.....Im masih inggat dier dok drive keta lagik. Sambil berjalan, aku tengok tangan dier dok shift gear. Ha ah, dier bawak keta cabuk manual die. kami bawak kete auto, tak main manual shifting nih....itu old school.

5. Oh tidak!! Kami telah sedar masalh tersebut dan kami telah membuat beberapa langkah untuk membenteras masalah tersebut.

a. untuk mengalakkan perjalanan darah di otot 2 kami, kami main bola di dalm kereta, diluar kereta, maser isi minyak, berseorangan atau "di mainkan" oleh rakan ramas mesra yg lain.

poyo tahap cipan

b. tido tak cukup? tak selese? Aku tenggok syok jer budak2 tido denagn gaya kuak lentang, kuak kupu2, lipat pari, headstand, gaya bebas dan dangdut, no problem jer.Tengok kepada kuantiti air liur yg berjaya di tabungkan malam tuh, rumusan bahawa tido lam keta tak best adalh rumusan yg tersongsang


c. sesampai kat melben jer, trus kami ke kay-ef-see.Umpama bertemu kekasih yg lamer terpisah, budak2 adeled melahap dengan penuh perasaan untuk melepaskan rindu dendam selama ni kat kolonel sanders.


d. dan seperti habis madu sepah di buang dan habis makan, kumbahan di sesarkan dari badan di celah2 semak seperti yg di demo kan oleh bandu.

wei..tanggal lah seleur tu dulu kot yer bro...Junior nih!!

6. Selepas melantak, kami terus ke padang untuk bertemu dengan...carlton blues, defending champ dan our nemesis, our nightmare in 2007. Are we ready this time?

7. Tu cut long stori short, kami main petang tuh, menang, besoknya 3 grp matches seri, menang, menang dan 2 hari lepas tuh menang di semi dan kemudian final. Sekian, tamat citer. In sumarry, kami menang da tournament. End Stori.

muahahaahahaahha.
Woi, kalau aku nak citer satu persatu ape yg terjadik, 10 tahun lagik belum tentuabis buat post pasal melben cup nih. Susah ler.

Sekian, makasih, wassalam.

9 comments:

Anonymous said...

komen pertama

mangkuk statik said...

aku tau kau saper. Nanti aku jumpe kau, aku sekeh cukup2.

Anonymous said...

komen kedua kalau x campur komen mangkuk statik

ihsan_huhu said...

cis KFC

GheySA said...

wow, tetap mengghairahkan. tapi pasal kalah kat sydney tu belum tentu lagi. haha. konfidenlah dengan barisan2 yang ada.

fahmi said...

ape ni....blom lwn lg dah ckp kompem kalah....kite ade new striker ape

mangkuk statik said...

ghey dan fahmi:tak elok cuba menipu diri sendiri. Sedarlah team kite dah lemah. Yang tinggal hanyalah berdoa dan bertawakkal untuk, maner tau, team melben kapal terbang terhempas, team sidney kene swine flu dan perth syphillis. Sama2 lah kita saksi kan nanti.

nkecik said...

nice one. naseb baik ko bukan termasuk golongan yang dimakbulkan doanya bos.

Anonymous said...

abes r kt sydney.. tambah ngan dosa2 sedia ade kerana ke'poyo'an mng di melb, mmg ssh doa utk dimakbulkn.. striker xde agi.. tanda2 kecik tu..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails