Wednesday, June 17, 2009

Aku Sembelit

Salam,

Aku Sembelit

Apakah itu
Pada hujung lubang duburku
Ada sesuatu
di situ
membuat ku pilu

Tatkala ku meneran,
ia tidak berganjakan

Pabila aku tidak di jamban,
ia menekan-nekan....inginkan kebebasan.

Yang lama, tidak berganjak
Kekudanya kukuh di duburku,
sedia berpencak.

Yang baru, bertambahan di puncak
tak sabar untuk bergerak
letih bersorak....pruuuuuuuuttt
letih berteriak....preeeeeeettttt
Namuh yang lama , kekal pak pacak
Teguh di duburku, fikirnya lantak

Begitulah juga sembelit di benak ku,
Ideaku banyak untuk merapu,
Tapi I tau I ni banyak peminat I cakap sama U (perasan)
Namun banyak jugak musuh yang berfikiran melulu,
Maka harus aku memilih bulu,
kerna anonymous ku menunggu
Ingin menjadikan ku
dari segempak ikan yu , menjadi sehampes ikan puyu.
Cukuplah di situ
Untukmu,
Fuck You

Menulis sambil di kekang,
Umpama tiada telur di celah kangkang,
Zakarnya ada, bebolanya kurang
Blognya wujud, tapi isinya sumbang,
Hayatnya takkan panjang,
Nyawanya tak ke petang

Mungkin kejantananku seperti koboi
Mungkin aku selayaknya berada di Tampoi

Tak pon mukaku wajib di tomoi
Namun,
Inginku menulis sempoi
Bukan seperti blogger gay boy
Blog ini seperti asam boi
Sangat masam,
Sangat masin,
Tapi sedapnya amboi!

Sekarang...
Kedai ku di boikot, aku takkan suram,
Sudah ku di ugut, aku takkan kelam,
Adat pejuang, di caci di hentam
Kepada penyokong,
Kepada pembangkang,
Keduanya ku ucapkan welkam.
Sekian, makasih dan wassalam

8 comments:

Abang Ben said...

uishhhh biar betoi kena boikot?

Lutfie said...

entahnya biar betoi?cehh.part last pantun tu menyentuh jiwa raga siol..

ihsan_huhu said...

bungkus bungkus

mangkuk statik said...

Untuk Ben, Lutfie dan Huhu:
Usah di tanya benarkah sebegitu,
di hatiku, benar berlaku,
di fikiranku, sudah sasaukah daku,
adakah paranoid ku
membuatkan ku dungu
adakah emosiku terlampau syahdu,
ku sangkakan dendam,
rupanya rindu,
ku inggatkan selsema,
rupanya swine flu.
terkesima di situ
ku tahu
kerna di kirim angin berlalu
ketika ini,
tiada syurga di wajah2 mu
kerana korang telah berbulu,
sebab aku kencing di sajak itu
saja je bagi dramatik
biar kelas gitu!!

Lutfie said...

pergh well done mate,well done.well written piece of literature mate, well done.

Capik! said...

pantun ko mmg hebat ah azam, leh carik keje kat ujang, tapi pat censored tuh taktaw ar plak kan hahahhaha!

AmmarTermizi said...

boleh ganti Shahnon Ahmad yg tulis buku 'Shit"..haha

-ahmad

Izrul Zainal Abidin said...

gile babeng aa azam..
gua suspect aa lu punye puisi

bravo2!!

p/s: saje komen sini org tak perasan sket.. satu2nya blog yg buleh buat aku tergelak selepas kerja..

well done azam!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails