Thursday, October 29, 2009

Body macam Kancil, Tapi Engine Mira Beb!!!

Salam,
Post ke 24 in Supremo Bloggo Celen ...lagi satu hari tinggal.

1. Dah 2-3 minggu dah aku buang tebiat dok main ragbi, instead of bola tiap2 weekend. Aku bukannya apa. Saja nak practise short distance sprinting.
2. Aku ngaku, aku tak tau sanggat rules dia in fine print. Tapi aku tau aku mesti terernye main rabgi sebab aku hebat. Alhamdullilah!

3. Jadi lepas aku buat 3 try in 3 minutes aritu senang2 je (huarh hahahha...), adela sorang mamat yg yg main satu team ngan aku kata kat aku..

" Cayalah Bro! Ni la org cakap Body cam Kancil, Tapi engine Mira"

4. Hehhehehe...tenkiu...tenkiuus...Tapi after 10 minit kata2 dia terngiang-ngiang di kepala aku, baru aku terpikir. Dia ni nak puji aku , ke dia nak kutuk aku? Giler kelakar ayat dia....

5. Opssss...chop chop untuk awek2 gorgeous yg bukan kaki krete, yg tak tau ape maksud ayat di atas. Perodua Kancil tu adalah sebenarnya Diahatsu Mira third/fouth generation. Istilahnya dalam car industry ialah batch engineering. Keta model sama, tapi car company lain nego the rights, pastu make-up body/lampu sikit je, pastu jual under diferrent name.

kancil

mira
6.Itu pasal banyak Kancil kat malaysia orang pegi make-up balik jadi Mira. Tujuannya sebab nak bagik kancil diaorng lain dari yg lain. Dan biaaselah org Melayu ni., kononya brand Mira yg made in Japan tu, kira lagi kelas lagi la dari Perodua yg made in Malaysia je. Poodahh!
KARA........kancil jadi mira
7. Tapi hakikatnya, tu kereta sama je. Ginilah. Kalau lah bini kau tetek 34A, pastu kau suruh dia buat breast implant 34DD, adakah dia menjadi org lain selepas dapat sepasang tetek baru yg mengancam? Tidak kan.

8. Hakikatnya bini kau tetap individu yg sama. Kalu dulu dia kuat membebel, sekarang pon dia kuat membebel. Kalau dulu dia masak karipap best. Sekarang pon dia masak karipap best. kalau dulu kentut dia busuk, sekarang pon kentut dia tak wangi sikit habuk pon. Cuma dari segi tetek dia je yg berubah status dari umpama padang pasir gurun sahara kepada banjaran Titiwangsa. Dari umpama lempeng di gelek steamroll kepada kuih pau teroverdose Eno.

9. Jadi berbalik kepada point no 4 tadi....(giler jauh aku membebel), bila pikir2 balik , aku rasa macam tak de pekdah je pujian camtu. Sama je kancil dan mira. Lainlah kalau dia cakap, body kancil, engine camry le jugak boleh lah aku terima sebagai satu pujian.

10. Tapi kalau kata body aku cam ferrari, tapi engine kancil pon aku terima. Sebabnya aku kan melayu. Biar yg dalam buruk, asalkan yg luar nampak gempaq sudah.
Biar pokai asalkan bergaya....
Biar bangunan KLCC tinggi, tapi sapa yg dok lam banguanan tu pon entah,
Biar belanja berbillion dollar masuk F-1, tapi sapa org malaysia dalam team tu pon entah.
baeekk nye souped-up ricer...'nother kancil for the homeys

TBS..........To Be Sambung

sekian, makasey, wassalam.

4 comments:

ihsan_huhu said...

camne terel pon ko, xdek bukti xdek gune.

lain kali dtg r main time ade dak2 pompuan yg rajin nk record main ptg

mangkuk statik said...

huhu: Ciss!!.giler babi poyo nampak. Bukan setakat amik video kau belari, diaorang siap bagitau kat tajuk tuh, " my fav part ialah bila ihsan lari laju".
Itu yg buat aku tak berselere nak tengok tuh.
Tapikan ihsan, kalau lari sebeblah syafiq atau omaq, siput babi pon nampak laju gile rbabi....
muahahhaha..
selembe kutuk diaorang. dah lah diaorg tu forward. Sorri guys.
Tolong jgn tekel bunuh aku nanti!!!

Anonymous said...

hahahaa~
ape pon aku lae sayang 'my bloody baby red kenari' aku tuh..
berjasa beb

mangkuk statik said...

ayu: kenari?....giler babi pikap keta batu bata tuh. Aku rasa tak payah bubuh sayap pon dah boleh melayang. muahahha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails