Wednesday, September 8, 2010

Putus Cintan

Salam,
Asalnya aku nak citer panjang pasal ni. Tapi di sebabkan tidak bersesuaian dgn kehadiran hari raya, maka aku post pjg ni cukup. Nanti lepas raya baru aku ulas sampai hangit!

CEASEFIRE.....


1. Drp CNN, Reuters dan BBC, aku mendapat berita bahawa pihak Palestin dan Israel telah akhirnya bersetuju untuk melakukan gencatan senjata beberapa hari yg lalu.

2. Melihat kpd sejarah silam hubungan Palestin-Israel, aku yakin dan percaya, perdamaian di antara pihak2 yg berseteru ini akan berkekalan. Di harapkan, usaha murni pihak Palestin dan Israel ini akan membawa kpd kestabilan politik di Timur Tengah dan seterusnya mengundang kembali "pelabur2 asing" ke kawasan tersebut.

3. Aku pon sudah sekian lama dok tertunggu2 kehadiran "pelabur-pelabur-pelabur asing" ke kawasan aku. Akan tetapi visa2 mereka telah di sekat oleh Kementerian Dalam Negeri dan Seluar Dalam. Damn politician!

4. Walaupun berita ini mengembirakan kesemua pihak, malangnya sebaliknya buat aku. Aku terpaksa mengaku, jauh di sudut sanubariku ada perasaan frust. Frust sebab diorg berdamai sebelum aku post this entry. Kalau dak, aku dah boleh claim penulisan blog aku inilah tyg telah mencetuskan keharmonian sejagat.

5. Dam U!!

6. Untuk yg masih blur, ini bukannya citer pasal KENTUT mahupun Kurap
.
Wassalam.

2 comments:

BooK said...

Aku kompem-kompem sah sahih wajib semestinya tiada ragu-ragu walau sedikit tentunya sesungguhnya tanpa curiga memang akan ada orang yang mati-mati tak faham apa benda alah kau mengarut ni.

Haha.

ihsan_huhu said...

oi sejak ble ko nk jadik macam abg awang berpuitis plak nih?

dtg bulan ke ape? mane nampak bulan smlm

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails