Saturday, November 20, 2010

Kalaulah Perempuan Di Buat Oleh IKEA

Salam,

....dari lelaki, untuk lelaki. Sebahagian drp siri menyelak rahsia wanita.

1. Semenjak purbakala lagi, orang2 lelaki akan sentiasa cuba memahami hati wanita.

2. Kita akan membaca buku2, berdiskas ngan kawan2, mengusha perangai aweks dari jauh, bertanyakan orang2 yg lebih berpengalaman, tanya "kawan2 wanita kami yg langsung tak cun yg kami tak nak tekel tapi kool utk dipergunakan sebagai sumber maklumat, spy, saham dan posmen" dan meng-search internet porn, semata2 untuk merungkai misteri makhluk Allah yg berjantina wanita ini.


3. Orang2 lelaki akan melakukan ini semua ini bukan kerana kita menagihkan cinta. Oh tidak sama sekali! Walaupun memang berlonggok mat-mat poyo yg akan berfikiran sebegitu. Mereka terlalu meng-agungkan cinta bagi aku sebab mereka belum paham lagi tu.

4. Hakikatnya, kita orang2 lelaki akan cuba memahami wanita ini hanya semata2 kerana kita mahu beromen.
Kepada sesapa mat2 usrah dan mat2 cintan yg melenting, fikirkan ini.
Kenapa orang2 yg bercinta tu gatal nak berkahwin? Kenapa org2 yg TIDAK ada awek pon gatal nak kawin?
The truth is cinta itu tidak mencukupi. Romen itulah kemuncak segala2nya.


5. Cinta itu hanyalah side-effect. Tak semua org akan mengalaminya. Berapa banyak org kawin tapi tiada cinta. So untuk beromen, cinta itu tidak perlu. Tapi kau kene "faham wanita" enough untuk mereka bersetuju kawin ngan kita dan sudi menerima sperma kita. Paling koman, wanita tersebut perlu "pasrah" kepada kita. Kerena kalau tiada kepasrahan, itu namanya merogol!

6. Of course beromen dengan perasaan cinta itu tentunya lagi ...... peehhhhh...... best gile!

7. Naluri romen ini , Allah berikan kepada kita supaya kita beranak-pinak. Supaya kita pass our genes. Kalau romen tu tak best, pupuslah spesis manusia ini.

8. Semua orang lelaki, Allah sudah "pasang-siap"kan bersedia untuk beromen. Kau sebut je "Jom romen", 0.001 saat pas tuh, kami dah ON! Takdehal. Tak payah sebut pon takpe. Jeling je pon dah cukup.

9. Akan tetapi, malangnya kaum wanita ni pulak Allah sengaja ciptakan "tak cukup screw". Jadi, mereka tak boleh beromen dalam sekelip mata macam kita. Allah jadikan mereka sebegini supaya kita berusaha. So orang2 lelaki dahlah kene cari screw pastu kene carik lubang mana la pulak nak sumbat screw tu. Baru thrill sikit bro. Kalau semua bende dlm dunia ni senang, bosanlahkan. Tidak bernilai.

10. Malang lagi, wanita itu bukan di buat oleh IKEA. Papan2 dia siap datang ngan screw dan spanar2 skali di dalm satu bungkusan. Siap dengan gambarajah dan instruction yang clear, utk memudahkan kita. Kau sumbat screw itu di lubang2 yang berkenaan, pastu pusing2, setel.


11. Sebaliknya. Allah telah berikan kepada kita sebijik screw pastu Allah mempersilakan kita untuk mencari lubang untuk mencucuk screw itu, di dalm lautan papan-papanan! Mak datin! Jadi tak peliklah ada banyak kes tersalah masuk or tersalah cucuk! ......Abis rosak lubang itu!

12. Jadi skill untuk mengenali papan mana yg sesuai ngan kita dan lubang mana screw kita tu patut masuk, itu yang mahal tu. Itu yang orang lelaki tercari2 tu.

13. Jadi, sebagai amal jariah, meh sini aku nak ajar korang skit! Bukan nak ajar korang beromen. Tidak! Belum lagi! Aku nak ajar korang biar paham sikit perangai org2 pompuan ni yg kadang2 waras, kadang2 mereng.

sampah-sarap !
Belum baca. Tapi seriously do u really need to read all this?

14. Pompuan ni simple je. Korang tak yah baca buku tebal2 pasal wanita tu. Buang karan je. Kau bukannya nak buat PhD pon. Kalau kau expert gila serba-serbi pasal wanita pon, kau bukannya boleh jadi mat romeo cam aku pon. Kau tu tak hensem. Setakat faham ala2 kadar sudah lah.

15. Jadi daripada pemerhatian dan kajian aku selama ini, aku telah merumuskan wanita ini kepada satu ayat sahaja. Kau paham ayat ni, kau akan faham wanita buat selama-lamanya.

"SEMUA ORANG PEREMPUAN ITU ...... BUTA!

Renung-renungkanlah!

...TBContinued...!!

Sekian, mekasey, wassalam.

p/s: more pasal kehampesan cinta, baca apa xpert kata, fakir-fikir, tag psikologi cinta.

5 comments:

djambu puadovich said...

"sampah sarap" <--- sangat setuju!
hahahah

ihsan_huhu said...

aku tgh try nk figure out allen key size ape nk pkai jumaat nih!

Villa Sanchez said...

ahahaha...

ko tgk crita The Ugly Truth

gerard butler ngn katherine heigl blakon..

sbijik cm ape ko ckp... wakakaka! except the ending...

so idea ko ni tk original lg bro... wakakakaka!

mangkuk statik said...

Aku tgk dah.
Great minds think alike!
Tapi aku nak goreng cara lain skit!

Villa Sanchez said...

hahaha... okok.. tu versi omputeh.. ko nyer melayu ori.. bgus2..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails