Saturday, November 26, 2011

Adakah Kopi Mengecilkan Payudara?

Salam,

Ingat tak from last post ada orang search "nescafe mengecilkan payudara" pastu tetibe tersesat ke blog aku?
Jadi selaku seorang pencinta wanita generally, dan pencinta payudara specifically, aku pon melakukan sedikit research tentang hal tersebut.
Setelah tersasar beberapa jam (ok tipu. Dua hari sebenarnya) ke website2 yang err..... informative, maka akhirnya aku kembali ke landasan benar.
Maka adakah ia benar? Adakah nescafe boleh mengecilkan payudara?
____________
Terbukti Sahih...!!!

1. Alamak! Ni adalh betul lah. Bukan main2. Bukan email berantai. Bukan urban legend.

2. A group of scientist from Sweden, land of blondes and big boobies, yang sedang mengkaji relationship between coffee and breast cancer telah mendapati sekiranya awek itu adalh peminum kopi tegar, "3 cawan sehari ataupun lebih", risk awek itu untuk develop kanser payudara adalah jauh lebih rendah berbanding dengan awek yg tak minum coffee.

3. TETAPI, mereka juga menjumpai secara tidak sengaja, apabila mereka menyukat size tetek awek2 Sweden ni, mereka mendapati awek2 yang minum coffee mempunyai tetek yang jauh lebih kecil berbanding dengan awek2 yang tak minum coffee.

4. Haaaa??? Kau tak caya? Mau tengok dengan lebih detail? Jom!
__________________
Detail Skit Untuk Orang2 Yang Pandai Cam Aku...

1. The article was "Coffee intake and CYP1A2*1F genotype predict breast volume in young women: implications for breast cancer", published in British Journal of Cancer (Br J Cancer. 2008 November 4; 99(9): 1534–1538)

2. Helena Jernstroem from Lund University telah mengkaji 269 aweks Sweden untuk melihat relationship between CYP1A2*1F gene dan coffee intake.

3. CYP1A2*1F adalah gene yang menghasilkan enzyme CYP1A2 yang terlibat di dalam metabolism of estrogen. Mereka mendapati coffee mengandungi phytoestrogen yang bind to and even block the estrogen receptor pada enzyme ini. Somehow (unclear), apabila enzyme ni kene guna/block by coffee, they are at less risk to develop breast cancer.


4. Tetapi, the effect was observed only in awek2 yang mempunyai CYP1A2*1F with any C-allele. NOT for awek2 yang mempunyai homozygous CYP1A2*1F A/A genotype. (Ada dua allele/gene utk buat CYP1A2 ni. Allele A or C). So kalau kau mempunyai A/A allele for menatang enzyme tu, firstly coffee will NOT protect you from breast cancer and secondly coffee will also NOT make your breast smaller.

5. In other words, tak semua orang akan mendapat benefit/disadvantages(tetek kecik) from drinking coffee. Kau kenelah mempunyai gene type yg betul gak.

6. Dan this study was done only on lean women = AWEK2 YANG SLIM SAHAJA! Purata awek2 yg di study ialan 29 years old, 168cm and 64 kg. (I am soooo moving to Sweden!). So kalau kau gemuk, minum coffee tidak akan menyelamatkan anda drp breast cancer dan tidak akan mengurangkan sais tetek anda!
_____________
Soalan PAAAALING Penting Di Sini.....

1. Soalan yang bermain2 di kepala hotak korang hanyalah satu kan? "Macamanakah diaorang ni sukat sais2 tetek2 269 awek Sweden ni?"
Harem skit! Macam best je. Boleh apply keje tu tak?

2. Well, kau tak boleh ambik short-cut tengok sais cup bra awek2 ni je. Sebab tahukan anda, sais cup-bra ni tak standard. Coli kau beli kat Rantau Panjang takkan sama saisnya dengan coli yg kau beli kat Kamdar walaupun dua2nya label 34-DD. Ingat ye rakan2. Kalau kau nak beli bra kat bini, kene bawak tetek bini sekali. If in doubt, beli yang lebih kecik ;))...

3. Kaedah paling tepat untuk menyukat sais tetek sebenarnya ialah mengunakan "water displacement technique". Mula2 kau boh air penuh2 kat aquarium, pastu kau celup tetek2 awek tu dalm air. Isipadu tetek awek itu adalh isipadu air yang tumpah daripada aquarium tersebut.

4. Okeh. Kau boleh bangun drp gelak guling2 atas lantai tu yer. Tak elok org lain nampak!

5. Sebab tu kot diaorang panggil "Cup-size". Kiranya tetek2 awek ni kau boleh kira satu cup (secawan air), dua cup (dua cawan), etc. Sebab tu lah jugak, awek2 yang bertetek besar, mat salleh panggil "big jugs". Sebab air yang tumpah drpd aquarium tu boleh memenuhi "jug yang besar" kot!


6. Okeh. Boleh bangun..

7. Tetapi di dalm research di atas, mereka tak guna teknik tersebut sebab tobat leceh nak suruh sorang2 awek Sweden tu toples dan celup tetek masing2 dalam aquarium. Abis basah seluar nanti kan? Apenye punya bodoh researcher Sweden ni kan? Suruh awek2 tu bogel trus je lah kan kalau tanak seluarr basah. Bukan kita nak tengok ponnn....Kita nak sukat isipadu air yg tumpah tu je pon!

8. So instead mereke suruh awek2 tu dok on their hand and knees, pastu mereka kira isipadu tetek tu secara penghampiran kepada isipadu pyramid. Dalam kata mudah, awek2 Sweeden tu kene dok doggy style, pastu researcher tu sukat tetek yang dok bergayut tu mengunakan formula isipadu pyramid = (base area × height/3)!!!
____________________
Jadi Sekarang Kita Tahu Bahawa......


1. Kita tahu bahawa kita boleh membajet minuman kegemaran mana2 awek berdasarkan sais tetek mereka semata2. Sekiranya mereka berpayudara kecik, konfem awek tu kaki kopi. Sekiranya mereka berpayudara besar, dah konfem dia benci kopi.

2. Kita juga tahu bahawa, awek2 semua selepas ini tak boleh marah2 kita lagi sekiranya mereka mengkantoikan kita tengah mengusha package mereka. Mereka sepatutnya tanyalah kita dahulu,
"You baca Blog Swinging Bowl ke?"
Kerana pembaca2 blog Swinging Bowl bukanlah pervert. Kami hanyalah ingin mengelakkan "terbelanja" anda minum cappucino. Kang membazirr.....

3. Kita juga tahu bahawa awek2 yang kaki Starbucks, Hudson, Gloria Janes dan Cibo itu akan lama kelamaan menjadi flatchester. Oleh itu sekiranya anda adalah pencinta payudara ataupun memikirkan masa depan anak2 anda nanti akan kehausan susu dada, maka janganlah mengorat awek2 di kedai2 kopi tersebut.

4. Kita juga tahu bahawa, awek2 yang suka lepak di cafe2 chocolate seperti Chocholatree, Cocolat, Bracegirdles dan Chocholate Bean yang "the best" dan "banyak flavour" tu, adalh awek2 yang ingin menten asset mereka ataupun sedar bahawa asset mereka hanyalah cukup2 makan. Jadi they must preserve what they got left.

5. Kita tahu bahawa isteri2 yang minum coffee tu sebenarnya adalah isteri2 yang tidak cintakan suami mereka. Kamonlah! Kalau aku ni pompuan komfem aku akan stop minum kopi harini jugak, sebab kang tetek kecik, suami lari dengan janda tetek labuh sapa gak yang nangis!

6. Kita juga tahu bahawa, tobat sumpah takkan ada sorang lelaki pon di dalam dunia ini akan makan ataupun minum sebarang bende sekiranya mereka tahu bende itu boleh mengecilkan sais zakar kami hoccay! Kami sapu minyak lintah dan Gambir Serawak kat zakar kami lagi untuk kasi panjang hoccay! Minum pon kopi Tongkat Ali dan herba segala macam mak nenek untuk menten keras hoccay! Semuanya untuk anda hoccay! Jadi tolonglah. Berhentilah minum kopi demi kebahagian kami hoccay! Tapi kalau kopi Kacip Fatimah itu takpe. Atas jadi kecik, tapi bawah pon ... .. errrr...... kecik. Itu hoccay. Tersangat-sangat lah hoccay!!!!

Sekian mekasey wassalam.

1 comment:

ihsan_huhu said...

tetibe je aku rase cam nk sambung pHD kat sweeden sbb aku rase ade bias la dlm research die nih. memerlukan pool yang lebih besar so dat hasil die applicable kat satu dunia. kne buat test on sume kaum mcm latina, asians, midget, groupsex, cumshot... eh tuh bukan kategori wanita la plak..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails