Monday, October 12, 2009

Nak berzina takpa, asalkan jgn berpoligami sudah.

Salam,

Siri menyelak rahsia wanita kembali. Muahahhahaahha.....terasa mcam thrill sebelum hukuman bunuh plak! Jap aku nak ngucap dulu........ Okay dah.......silakan......
This blog entry was inspired by an article in Sydney Morning Herald

1. Kau tanye la mana2 pompuan dalam dunia ni tak kira sesapa pon, takde sorang pon yg sukakan poligami. Biase lah tuh. Sape lah yg nak berkongsi kan.

2. Akan tetapi, taraf kemeluatan mereka terhadap poligami itu adalh berbeza-beza sebenarnya. Jadi aku selaku pro dalam hal ehwal kewanitaan ni, telah membahagikan mereka kepada 3 kelompok dengan sewenang-wenangnya....

Group pertama: Yang mengakui bahawa poligami itu dibolehkan dalm Islam, dan kalau laki dia mintak kawin lagi satu, dia akan redha kerana yg terbaik hanyalah ganjaran dari Allah,

Group Kedua: Golongan yg belum buat keputusan lagi samada akan bagik suami berpilogami atau tidak, sekiranya ditanya. Golongan ni adalah golongan "wait n see". Bile situasi berlaku di depan mata, barulah mereka akan decide taim tu. Aku rasa majoriti pompuan yg rational (wujud ke) akan kat group ni kot.

Group Ketiga: Ialah grp wanita yg langsung tak boleh, yang pantang tuk nenek moyang, langkah mayat aku dulu punya level, sebelum mengizinkan suami dia kawin lagi satu. Grp ni kalau sebut pasal poligami, cakap pasal org lain kawin dua, hatta lalu depan rumah org kawin dua pon, dia akan terus merepek membebel-bebel macam org kene hysteria. Macam la dia yg di madukan plak. Lebih2 sungguh.

3. Grp yg ketiga ni lah yg bahaya sebenarnya. Mereka tak boleh di bawak berbincang langsung. Malangnya fikiran mereka telah tertutup.

4. Mereka ni lazimnya dah hapal standard skrip mereka macam hapal surah al-fatihah atau skrip drama nurkasih. Biler org cakap pasal poligami jer...ayat standard mereka ialah:

"Oooo...bila nak kawin lagi satu, abang nak ikut nabi, sunnah lain tak pulak...."
" Semayang posa tak tentu...ader hati nak kawin dua?"
"Kalau adinda boleh kawin sampai empat jugak, kekanda nak bagik ke?"
"U pikir la sendiri. U nak ke kongsi I dengan org laki lain?"
"Awak ni mampu ke?"


Ayat2 standard ni lah jugak yg di pakai oleh org2 kapir yg pseudo-antipoligami (sebab sebenarnya mereka ni racist dan anti-Islam) di dalm forum2 dan diskusi2 internet. tak caya , silalah baca bahagaian comment dari article SMHerald kat atas tadi as an example .

5. Dan paling tak best. Paling extreme. Tapi paling common ialah.......

" I tak kira. I nak u ceraikan I jugak. Pegila berbini baru "

dan ayat ini akan di ikuti dengan bertahun2 court case bergadoh pasal rumah, hak penjagaan anak, nafkah etc...In short, messy, brutal, traumatic events for the widow and her children.

6. Contoh golongan ketiga ni sebenarnya banyak di keliling kita..Tenggoklah high profile cases, kau akan jumpa manusia2 yg lagi sanggup bercerai drp berpilogami. Tengok lah Datuk K dan bini tuanya. Bercerai kerana Siti, Tengoklah Akhil Hayy. Dan countless datuk2 yg kawin ngan artis grade B, C, dan DD.

7. Yang peliknya, golongan ketiga ni hate poligami so much yg depa lupa batas haram halal dalm Islam. Diaorang sanggup memaafkan suami mereka berzina drp berpoligami. Mereka sanggup merelakannya dengan menutup sebelah mata bile suami mereka melanggan GRO, meromen pelacur atau menjadi sugar daddy. Yang mereka mahukan ialah title isteri tetap berada pada mereka sahaja. Dan asalkan duit masuk, depa happy. Apa suami nak buat lantaklah.

8. Contohnya, inggat tak kes bunuh Norita Shamsudin, di condo SriHartamas? Ingatkah korang Hanif Basree yg di tuduh bunuh Norita, mengaku selambedog yg dia beromen ngan norita berkali-kali di sepanjang perhubungan mereka. Apa bini dia kata? "Tak pe I maaafkan dia". Inggat kes Altyantunya? Ape bini Razak Baginda cakap? "I maafkan. I forgave him and I will be behind him 100%. Macamana dgn kes2 suami org dan warga emas yang di tangkap "khalwat" kononnya walaupun sebenarnya mereka tu berzina? Apa bini mereka kata. Pecayalah cakap aku. Majoriti respond mereka akan sama je macam bini Hanif Basree dan Razak Baginda.

9. Cube kalau Hanif Basree atau Razak Baginda tanye bini2 tersayang mereka itu ,
"Honey...I am sleeping with another woman at the moment. I feel berdosalah now. Do u mind if I married her becau.......ADOIII!! Apsal U tikam I"
.
Kau nak mampos ?? Letih lah engkau bersilat dengan isteri malam tuh. Nak tido pon takkan aman sebab silap aribulan kene bunuh mase tido. Worst case, peler kau akan kene tebang malam tuh. Pesanan buat para suami. Lepas mintak kawin 2 jgn tido kat rumah. Tido lam dlm keta ke kat hotel ke mana yg patut....mauhahahha

10. So golongan yg ketiga ni, haruslah insaf. Janganlah mengharamkan yg halal sehingga suami membuat yg haram kerana jln yg halal baginya sudah di tutup olehmu. Sekiranya suami anda benar2 layak untuk berpoligami, relakanlah. Sekiranya anda tetap merasakan anda teraniaya, rujuklah mahkamah syariah. Kalau mahkamah syariah buat bodo, pegi la jumpe sesapa yg patut...aku maleh nak sebut nama......

Sekian, mekasey, wassalam.
p/s supremo bloggo go extreme no 13

8 comments:

Anonymous said...

xbrapa hot
bini sedara camne?dah tanya?
:P

mangkuk statik said...

anon xbrapa hot: naper? kau teringin nak jadi bini muda aku ke? Adakah anda se-hot komen anda?

Dr. Bentara said...

ni gua quote dari seorang yang TELAH berpoligami

---cut&paste---

Berbini ramai ni tidak boleh dilihat hanya pada kelebihan lelaki untuk menggunakan option itu, tetapi juga harus dilihat pada sudut lelaki itu yang membenar serta mengizinkan dirinya, serta segala resources yang ada di sekeliling lelaki itu, untuk dimanafaatkan oleh semua isteri-isterinya dengan cara yang syarie, halal, serta menggembira serta membahagiakan semua isteri-isterinya.

Masalahnya, benda ni selalu dilihat sebagai orang lelaki yang mengambil kesempatan, menggunakan alasan agama untuk kepentingan lain, sedangkan sebenarnya tidak begitu. Allah Taala lebih bijak dari itu apabila menghukumkan apa saja untuk kebaikan manusia.

Bila kita bercakap bagi pihak seorang isteri secara individualaistik, memang nampak macam buruk sangat lelaki yang berbini ramai ni. Tetapi jika kita bercakap bagi pihak isteri-isteri secara kolektif, bagi pihak kaum perempuan, betapa comel dan cantiknya apabila segala resources yang melimpah ruah yang ada pada seorang lelaki boleh dishare oleh beberapa orang isteri.

Sebanyak mana sangatlah SEORANG isteri itu boleh 'menghabiskan' resources yang ada di sekeliling suaminya, sampai tak sanggup nak share dengan orang lain. Samalah juga dengan nasi tambah yang banyak, tak akan habis dimakan oleh hanya seorang. Lebih baik ajak orang lain makan sama, tidaklah membazir sangat.

Wallaahu a'lam.

fakirfikir said...

Ben. Adakah hang LELAKI yang sudah berpoligami itu? Jangan takut, ia menjadi rahsia kita bersama.

maer wan said...

aku suka artikel kau nih.. walaupun aku takde la minat nak go through poligami ni, aku akui ia dibolehkan dalam agama (kalau mampu berlaku adil la)..

betol la, banyak betol golongan ketiga tuh.. kadang2, ada yang secara tak sengaja terlepas cakap: "mistress lain citer, kawin lagi satu tuh lain citer.. over my dead body!"

tapi, aku rasa, kadang2, pendedahan tentang payung emas di syurga mampu merubah pendapat seseorang wanita, di samping pemahaman agama, dan juga layanan dari suami. aku dah tgk depan mata kepala aku sendiri seorang insan berpangkat isteri yang betol rapat dgn aku mengatakan: "takpe kalau suami nak nikah lagi, asalkan dia berlaku adil dan dia bagitau. ada rahmat Tuhan kalau betul2 ikut syariat Nabi".. dan that statement terus buat aku terpikir, apakah ada wujud isteri kedua aloready, tapi taknak kecoh2..?

but, honestly, kadang2, aku rasa salah lelaki dan media kat malaysia jugak. Kes2 nak nikah lebih dari satu yan melibatkan anak dara jugak yang dihebohkan, sampai macam tu pulak sunnah. Kes2 yang bini tua meminangkan bakal bini muda tak keluar media sangat. Kalau keluar pun, takde sapa yang benar2 nak interview apa rahsia/hikmah sebenar..

Ntah le.. But aku rasa, aku nak sorang je, kot? Takut tak dapat adil la bro..

p/s: sorry komen panjang.. jiran kat kampung aku ada dua isteri. But bukan isteri dia yang aku quote tadi..

mangkuk statik said...

BEN dan FAKIR: kalaulah Ben laki tu, mesti dah pagi petang dan malam makan kat kedai aku sebab maklumlah dah ada "resources yg melimpah ruah".
Ini, BEn nak becamping blakang rumah pon pegi pinjam kemah cabuk kau yg $30 doller tuh.
Resources Ben dah berlimpah ruah mengalir ke metal memorabilia lah bro Fakir.Bile dia dah start jual kat ebay, kau bole saspek la dia tgh carik resources nak amik tender lain lah tuh!!

MAER: Giler kau pengoda isteri2 org. Jgn dok dekat bini aku dah lepas ni.
Aku akan make sure klau aku kawin anak dara, aku tak kanjemput engkau. Takut kau marah. Tapi kalau aku kawin janda hot atau andartu, kau dok sebelah aku as VIP hokay dak?

maer wan said...

kalau jadi VIP biler kau kawen janda hot atau andartu, aku OK je..

hehe..

kalau betol niat kau, aku pun doa biar makbul sama. Moga2, dapat berlaku adil dan penuhi sunnah Nabi ikut cara yang betol..

ihsan_huhu said...

xleh komen ag sbb sorg pon aku xcekup ag.

nk cekup sekali 2 xbleh r plak kn

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails