Saturday, October 24, 2009

X-Files Kes No 34DD-29-35 - "Sejadah Bertompok-Tompok"

Assalamualaikum warrahmatullahi wabarakatuh

1. Ana, Sheikh Ensem al-Swing bowlY a.k.a Sheikh S.E.X.Y kembali memberikan tazkirah pada malam ini. Ana baru sahaja balik beraya depavali di negara ana yg terletak di antara USA dan UAE, iaitu negara USE. United Sexy Ensem people, for org2 macam ana lah kan.

2. Malam ni ana nak mengupas cerite basi yg telah di kupas oleh ramai inferior2 bloggers sebelum ini. Ana tak nak bagik nama blogger2 tersebut mcam fakirfakir contohnya, kerana itu sudah di kira mengumpat. Tak elok!

3. Baru2 ni, di negeri paling hebat di bumi malaya, Kelantan "Darul Gile terer main bola tahun ni menang Piala Malaysia InsyaAllah", berlaku insiden yg menakjubkan dan mengempak-kan satu negara.

4. Insiden itu ialah fenomena "Sejadah Berdiri" atau ana panggil fenomena "Sejadah macam Tompok-Tompokan Taik Lembu". Anta fikirlah sendiri.
Ini adalh tompokan taik lembu.

Dan inilah gamabr2 sejadah berdiri yg tak berdiri pon.....
Agak sebijik siot.

5. Jadi selaku seorang sheikh yg beriman, kacak, genius dan hensem, ana terus terfikir, Adakah ini tanda kebenaran agama Islam? Wahai penduduk dunia!! Kenapakah engkorang tidak masuk ke dalam Islam beramai2 setelah turun bukti kebenarannya? Buta perut sungguh korang!.

6. Di hari yg sama, berlaku pula insiden ayat Al-Quran keluar di kulit baby di Dagestan.

Jadi selaku seorang sheikh yg beriman, kacak, genius dan hensem, ana terus terfikir, Adakah ini tanda kebenaran agama Islam? Wahai penduduk dunia!! Kenapakah engkorang tidak masuk ke dalam Islam beramai2 setelah turun bukti kebenarannya? Buta perut sungguh korang!

7. Begitulah juga Islamic miracle2 yg banyak terdapat bersepah di internet.

Jadi selaku seorang sheikh yg beriman, kacak, genius dan hensem, ana terus terfikir, Adakah ini tanda kebenaran agama Islam? Wahai penduduk dunia!! Kenapakah engkorang tidak masuk ke dalam Islam beramai2 setelah turun bukti kebenarannya? Buta perut sungguh korang!

8. Di internet juga, terdapat miracle2 Kristian.



Jadi selaku seorang sheikh yg beriman, kacak, genius dan hensem, ana terus terfikir, Adakah ini tanda kebenaran agama Kristian? Wahai penduduk dunia!! Kenapakah engkorang tidak masuk ke dalam Kristian beramai2 setelah turun bukti kebenarannya? Buta perut sungguh korang!

9. Di internet juga terdapat miracle2 Hindu macam patung 2 minum susu lah, baby kepala 2 lah, tangan kaki 8 lah, air mata berdarahlah


Jadi selaku seorang sheikh yg beriman, kacak, genius dan hensem, ana terus terfikir, Adakah ini tanda kebenaran agama Hindu? Wahai penduduk dunia!! Kenapakah engkorang tidak masuk ke dalam Hindu beramai2 setelah turun bukti kebenarannya? Buta perut sungguh korang!

10. Begitulah juga agama Buddha


Jadi selaku seorang sheikh yg beriman, kacak, genius dan hensem, ana terus terfikir, Adakah ini tanda kebenaran agama Buddha? Wahai penduduk dunia!! Kenapakah engkorang tidak masuk ke dalam Buddha beramai2 setelah turun bukti kebenarannya? Buta perut sungguh korang!

11. Maka teringatlah anta akan cerita nabi musa dan kaumnya iaitu Bani Israel a.k.a yahudi. Selepas diaorang meng-keross Lautan merah yg terbelah dgn awesomenya (al-baqarah 50), mereka kebulur lalu minta Musa a.s mintak dari Allah makanan. Maka Allah turunkan Al-Manna wa Salwa dari langit (al-baqarah 57). Mereka haus lalu mintak Musa a.s air, lalu Allah perintahkan musa ketuk batu dgn tongkatnya lalu keluar 12 matair (al-baqarah 60).

12. Ini semua mukjizat/miracle yg berlaku di depan mata kepala mereka sendiri. Live. Bukannya picture dalam internet atau video lam utube. Akan tetapi apabila Nabi Musa meninggalkan kaumnya selama 40 hari untuk mengadap Allah, kaum yahudi lahabau itu pergi sembah lembu plak tak pepasal (al-baqarah 51). Ape kes bro?

13. So moral of the storinye, ana nak cerite ialah, kalau Allah nak bagik petunjuk itu, ia akan terus ke hati org2 yg di pilih olehNya, tanpa perlu menyaksikan apa2 miracle/mukjizat pon. Untuk yg tak bernasib baik, mereka takkan dapat hidayah walaupun bukti yg nyata telah berlaku terang-tang-tang di depan mata.

14. Jadi kalaulah kes "sejadah bertompok" itu datang sebagai satu pengajaran untuk kita, yag mendapat pengajaran dari itu most likely ialah org yg sememangnya sudah beriman. Akan tetapi org yg sudah hancus, diaorang takkan nampak ape2 pon. Diaorang pelik sekejap jer, mungkin tobat kejap, pastu sambung balik minum arak, beromen, makan rasuah, makan riba etc balik.

15. Oleh itu berdoalah selalu semoga kita termasuk kedalam golongan hambaNya yg beriman dan jauhilah diri kita dari menjadi hambaNya yg lalai. Amin

Sekian, teriymakasey, wassalam.

6 comments:

ihsan_huhu said...

bukan melayu je gile bende2 camnih rupenye..

Lutfie said...

yang levitation tu ada FAIL dia kt u tiup.nais kantoi.LOL

Dr. Bentara said...

Keramat tu yang orang Melayu nak tengok... keramat sejadah.

speedrider said...

simple, tapi berbekas.

rakuban said...
This comment has been removed by the author.
rakuban said...

iman org mlayu letaknye kt sjdh smayang...ape la nk heran sgt?
kun fayakun je...
ak xheran pn klo org jmpe ikan ckp,nk wat ikan lg susah nk dbndingkn dgn nk upgrade supaya leh ckp..same la mcm ayat quran kt baby rusia 2..ape la sush sgt nk boh ayat quran kt tagn,klo nk dbndingkn dgn nk wat tagn 2...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails