Friday, November 18, 2011

Jom Kita Jadi Kristian ....

"Ustad! Sah tak sekiranya saya ambik wuduk dengan air holy water? Kalu saya basuh berak, adakah ianya menyucikan?"

1. Biasa tak korang dengar orang cakap,
" Jaga2 jangan terminum air holy water, kang tak boleh mengucap, hati jadi gelap dan trus jadi Kristian. Ni bekas paderi Kristian Sabah yg cakap ni bro!"
Kalau gitu marilah kita bersama2 menjadi Kristian sebab agama dia power. Minum air je trus mendapat "hidayah". Tak payah cakap pom pam berdakwah pakai mulut. Tak payah tiap2 minggu kene gi kelas agama. Oleh itu agama dia mesti benar. Jom Kita Jadi Kristian.

2. Biasa tak korang dengar orang cakap,
" Kau jangan baca Bible. Kang terpengaruh"
Aku dok baca Al-Quran hari2 tak terpengaruh pon untuk menjadi sangat baik, sembahyang di masjid, Qiamullail, berhenti mencarut, mengusha cleavage dan buntut anak dara orang? So, kalau aku baca Bibble, tetiba terus terpengaruh, mesti konfem agama Kristian itu benar. Jom Kita Jadi Kristian.

3. Biasa tak korang dengar orang cakap,
" Kau jangan masuk gereja. Banyak syaitan dok situ, kau konfem kene sihir dan terus gelap hati"
Aku pegi masjid paling koman seminggu sekali sembahyang jumaat. Hati menten gelap jer. Mana barokah masjidnya? Mana sinar rahmatNya? Apsal lalu depan church je hati dah dub dab dub dab? Konfem agama Kristian ni lagi power. Jom Kita Jadi Kristian.
_________________
Apsal lah korang jadi orang Islam?

1. Orang2 Islam yang cakap beginilah, "KALAU boleh", aku tekan kan lagi sekali "KALAU boleh", aku nak kau berambus dari jadi orang Islam. Buat malu agama aku jer.

2. Tapi aku tahu tak boleh mintak gitu, so marilah kita bersama2 berfikir sejenak.

3. Bangang ke kau ni? Kampung sangat mentaliti engkorang. Tadika sangat iman korang. Jamban sangat ilmu agama korang. Kau mengangkat power agama lain ke level yang tidak sepatutnya. Taraf yang melebihi agama Islam!

4. Bukankah tiada yang lebih benar daripada Islam. Tuhan kita adalah Allah dan tiada yang lebih power drpNya. Sekiranya kita di sihir dgn mantera2 paderi Kristian dan air jampi holy waternya, kita kene yakin dengan sepenuh hatinya bahawa Allah lagi maha berkuasa. Aku cabar to all Christians in this world, give me your Holy Water, I want to drink it!

5. Dan sekiranya kita tumpas, kita kene ingat, itu TAKPE! Kita under influence kan. Macam orang kasi air mabuk/drugs kat kita secara khianat. Apa yg berlaku bukan kita sengajakan. Jadi kita tidak berdosa. Kalau mati taim tu pon, insyaAllah, kita tetap Muslim.

6. Aku setuju isu murtad ini adalh satu isu yang sangat besar. Akan tetapi janganlah kita menjadi terlalu emosi hinggakan kita menge-pause otak kita drp berfungsi.

7. Tangkap orang Kristian dok berdakwah , merampas bible, serbu gereja etc, menampakkan ke-gabrakan kita sebagai orang Islam. Kita nampak seolah2 menjadi penzalim.

8. Apatah lagi berkumpul sejuta orang di dalam stadium, semata2 untuk menyeru di adakan Akta Murtad. Minta maaf, itu bagi aku adalh satu tindakan oleh orang2 yang dangkal pemikirannya dan buta di dalam percaturan politiknya.

9. Sekiranya kau berjaya kumpul satu billion orang pon dan satu billion orang itu semuanya sain petisyen dan terjerit sampai bergegar bulan di angkasa pon, it will not change shit! Ahli2 politik/kerajaan hanya tengok sambil gelak2 jer.

10. Tetapi sekiranya kau berjaya kumpul setengah juta orang je, dan kemudian semua setengah juta orang itu menjunjung AL-Quran dan menjerit
"Wallahi. Kami bersumpah sekiranya kerajaan tidak mengadakan Akta Murtad secepat mungkin, kami akan menyokong Pakatan Rakyat di dalm pilihanraya yang akan datang. Semoga Allah melaknat kami sekiranya kami melanggar sumpah ini."
Itu baru kerajaan gabrak. They don't listen to your voice and read your stupid petition. They listen to votes. No votes for them, means no tender, leading to no money, causing inability to play golf. Sapa tak cuak?

11. But even then, if the government decides untuk membuat Akta Murtad, itu bukan penyelesaiannya pon. Merubah undang2 supaya orang Islam di haramkan murtad, tidak kan merubah status dia di akhirat nanti di depan Allah. Murtad tetap murtad, walaupun undang2 "negara Islam" Malaysia mengatakan individu itu tidak murtad.
______________
Pendekatan Yang Lebih Bijak

1. It is very obvious. Kita kene memastikan semua umat Islam faham apakah itu agama Islam, kenapa mereka Muslim dan kenapa agama lain itu salah. In short, Aqidah. Basic je cukup, tak payah peringat dewa2.

2. Kita juga kene memberikan pendidikan asas Agama Kristian kpd orang2 Islam supaya kita faham dan tidak menjadi takut2. My advice is concentrate on the history of Christianity, then you understand how fucked-up Christianity is. Agama Buddha dan Hindu tak payah lah kot sebab dah terang2 bodoh sembah batu.

3. Then sekiranya kau bebal gak nak murtad, itu adalah ketentuan Ilahi. Hanya Allah lah yg memberikan hidayahNya.

4. Ingatlah. Ilmu Aqidah adalh ilmu kebal. Kebal daripada serangan2 mental dan psychology agama2 lain. Dan paling penting, kebal daripada api neraka kelak. Semoga Allah helps us All. Amin.

Wallahualam........

Sekian. Mekasey. Wassalam.
______________
Behind the scene.....
1. This blogpost adalh response aku terhadap "Hasan Ali: Muslims being converted by solar-powered talking bible" in Malaysian Insider.
2. Aku menyokong penuh Dr Asri dalam blognya "Kenyataan Hasan Ali boleh menghina umat Islam"

6 comments:

Dr. Bentara said...

apsal bila Black Metal pulak semua sepakat jadi ironik?

mangkuk statik said...

Ben: Aku kalau tak kenal kau, memang dah terpengaruh dah dgn cerita2 harian metro! Blackmetal mmg nampak scary doh!
I guess manusia mmg senang paranoid dgn bende2 yang diaorang tak tau/paham.

ihsan_huhu said...

dem patut r aku xjadik kristian, aku blom minum holy water lagi. dari kecik aku dh bace bible, n gereja pon aku dah masuk.

mangkuk statik said...

huhu: Oleh itu always amalkan minum air yg ada kaler. Jangan minum air kosong. Mane ada holy water kaler-kaler! Biar kene kencing manis, asalkan jangan jadi kristian! Hahha

Akim Iqbal said...

Nic entri.

Lepak sambil makan satay..

Azman said...

Statik: Ini unrelated. Ternampak ni kat twitter.

"Ayudd Ayudya Purnamasari
Bener kata kak @ivana_alona kiper malaysia kaya pelayan di swinging bowl. Hahahahaha. Miriiip boo"

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails